Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Skräcken i By

Av Annica - 24 september 2010 17:29

Japp idag fyller skräcken i by Sigge 10 år!!!! Hurraaaa grattis till världens bästa misse  han hade iof slagits inatt..men bara "lite"! Han har väl firat inatt  han har fått tonfisk på fatet idag och då blir han så nöjd så nöjd!

I morse så spydde BollnäsTrollet..såg ut som två korvar..meeeen det var det inte...det var vadd...suck.....hon gjorde slut på ett mjukisdjur igår ute men jag såg det och plockade bort vadden....men tydligen så hade hon hunnit svalt en hel del innan jag kom ut och plockade bort det, vore ju bra mycket bättre om hon åt sin mat istället för vadd! Fyy så hon är nu, igår var hon som ett plåster på husse hela kvällen i tv soffan..hon vill vara nära, när jag gick in o duschade idag satt hon utanför o pep, hon måste må jätte dåligt...hoppas det ger sej snart, hon har hållit på en vecka nu. Enda gången hon är "normal" är när vi är ute på promenad eller i skogen.

födelsedagsmissen på väg in

mm...såå gott med tonfisk

"lite" vadd från BollnäsTrollets mage  

Älsa fick vara min fotomodell vid sjön

   



Söt "Göta"

sen gick jag o Bollnäsa på promenad, vi gick förbi ishallen som tömt ur is maskinen, det första Trollet gjorde var att stoppa ner hela huvudet

å så hon njöt o rullade runt

ljuvligt

vaaa ska vi redan gå????

då lipade hon åt mej..som vanligt  

                                

 
 
Rudi

Rudi

24 september 2010 18:37

Grattis till Sigge Scarface! Men jag måste genast hoppa till de sista bilderna! Fruktansvärt avundsjuk är jag på snörullet!!!! Varför har inte jag någon ishall som fixar sånt nöje åt mig?! Åh, vaf jag längtar!!!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

24 september 2010 19:50

Oj stort grattis till Sigge. Nu har vi lagt ut bilder från vårat kalas. Nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Anette med Flock

Anette med Flock

25 september 2010 09:37

hahahaha vilka härliga bilder på Bollnäsan hon njuter verkligen av snön den hunden...och Älsa Pälsa ser så majestätisk ut...usch för vaddätande hundar de är tokiga mina äter allt oxå så man får ju passa dom noga de små busarna :=))

http://www.activeassar.se

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

25 september 2010 11:26

Vackra Älsa Pälsa!! Hihi tokan Bollnäsa, hon är väl för härlig alltså!! Ja du är vacker du med Bollnäsa!!

http://minsida-pippsan.blogspot.com

 
EvaLena Å Buttons

EvaLena Å Buttons

25 september 2010 13:51

ÅÅHHH vilka stiliga tjejjer ni är,och bamse stora jämfört med lilla mig. Jag har aldrig sett snö, det ser kallt ut.brrr .......Min Matte "snippade"mig då jag var liten valp, så jag kan inte bli pappa och vet inte vad jag saknar, enligt min doktor så är det hälsosammare för mig.
Sköt om er och ha buskul........puss på svansen (om jag når upp)

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Lillan med voffsar

Lillan med voffsar

25 september 2010 14:09

Hipp, hipp, hurra en dag för sent till coola Sigge!
Zelda blev lite avis när hon såg att dina hundar fått bada i ismaskinens avfall. Kramis!

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Panter

Panter

26 september 2010 11:54

Käre Sigge.
Grattis i efterskott.
Men dä va värst vad du har råkat ut för. Jag sa till min matte att det är en riktig Scarface och det var jag minsann inte ensam om att tycka - Rudi här uppe tycker samma fick vi se.
Men ta det nu lite lugnt och njut av en beaktansvärd ålder.
Själv håller jag mig mer inne nu i matte å husses säng. Man vet ju inte - rätt vad är kommer väl den där jäkla snön!

http://www.sofielundilerdala.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

27 september 2010 13:12

Grattis till Sigge i efterskott.
Sedan måste jag ju säga att det är väldigt fuskigt med snö, om än konstgjord sådan. Måste vara riktigt härligt att få busa i den och njuta.

http://hundenliza.blogspot.com

 
AnneSofie

AnneSofie

27 september 2010 21:25

Här är det till 95% Jonas som står för de mesta bilderna på min sida.
Jag har inget bra samarbete med kameran.
Personligen tycker jag att det är svårt att fota hundar och då allra helst leonbergern. De får så mörka ansikten.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Grannarna

Grannarna

28 september 2010 22:30

Grattis i efterskott till Sigge..byskräcken:) Vad bra att du delade med dig av synen på kräkan..haha!

http://www.la-sirenitas.se

 
Hector

Hector

28 september 2010 23:34

Ser att "Skräcken" firat ordentligt. Så ska man göra, sätta sig i rspekt och sedan avnjuta en god middag.

http://rocketbus.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

28 september 2010 23:36

Va ! Snö i septemeber ! Åhh vad jag blir avundsjuk. Inte har jag någon "snöhög" inte. Men det är kanske snart dags för snö ?
Ser att Sigge firat som det anstår en katt i hans ålder. Helt rätt !

http://willebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards