Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Härligt väder

Av Annica - 29 september 2010 09:09

Vilket superhärligt höstväder det är! Jag är ur form och vill bara vara i vårt torp och vandra i skogen med vovvorna, det är balsam för själen det, känner mej totalt osocial. Vi har iallafall köpt nya madrasser, får dom förhoppningsvis på fredag, då tar vi våra som vi har hemma nu upp till torpet, ska bli skönt att ha "riktiga" sängar där uppe för dom vi har nu är inte bra...tyvärr så köpte vi dom för att dom var billiga och "trodde" att dom skulle duga att ha i torpet, men nu när vi är där uppe så mycket så är dom inte bra att ligga i i längden. Är ju så att oftast får man ju det man betalar för även om det naturligtvis kan vara bra grejer även om det är billigt, men i detta fallet var det inte så. Nu har vi köpt såna där madrasser som man kan höja o sänka, dom var rejält prissänkta så vi får väl hoppas att dom är bra...hahaha kanske är så att motorn slutar funka efter ett tag så man får ha en stege för att komma ner på golvet sen   äsch gör inget då kanske inte hundarna tar sej upp..eller joo det bruna "trollet" gör nog det ändå för jag tror det finns en gnutta bergsget i henne...ska höra med A-M  

Igår var det 4 veckor sen jag var upp på vårdcentralen..läkaren skulle ju ringa till mej när hon fått svaret på proverna...jag vet ju svaret nu då jag ringde ang fästingen förra veckan , jag påpekade för sköterskan att läkaren inte ringt..jamen det står då här i journalen att hon ska ringa så då gör hon väl det sa hon..mm....undrar bara när...tycker att våran vårdcentral passar bättre som cykelverkstad  

ut i skogen ska vi gå....eller skena ut i  




tänker på lilla My när jag ser Bollnäsas ilskna uttryck.."akta dej så jag inte biter dej i benet"..men tyvärr så får Älsa smaka på gaddarna  


Älsa är beredd på....

Anfall

ibland funderar jag på...

om detta verkligen är en leonberger, kolla så fina öronen är..

och tungan o blicken...sååå snygg så  

ibland leker hon struts...

hon väntar tills jag är tillräckligt nära

DÅ blir det tokryck...antagligen men bara "antagligen" har jag nångång "råkat" skrika till av chocken att få is kallt snusk vatten rätt i trynet...så det kommer hon väl ihåg och då är det ju bara såååå kul att göra detta varje gång hon varit i ett vatten dike  

bara en gång till matte....

hon håller på att förvandlas till ett...

vattenmonster  

ett nytt tokryck..

ala BollnäsTroll

då tyckte Älsan att...

det var nog och rullade runt på Trollet som..

blev arg som ett bi

och gav igen

ajajaj vrålade Älsan

Älsa hittade en pinne

som hon ville ha

hon sa att den va jättegod

perfekt tandpetare

Djävulsöron?

     

                                

        

                    

                    

 
 
Rudi

Rudi

29 september 2010 21:42

Härligt superbus i skogen! Visst är tokryck befriande? Jag kan riktigt höra hur ni dundrar fram i vegetationen, brudar!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Anette med Flock

Anette med Flock

30 september 2010 06:13

Hahahaha vilka underbara bilder de berättar ju allt kan man säga...fy fasiken va bra foton du tar Annica....du skulle kunna göra en fotobok av alla braiga bilder...skönt att du får riktiga sängar i torpet:=))) kram

http://www.activeassar.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

30 september 2010 08:04

Vet precis vad du menar, att ströva i skogen är härligt. Man får rensa tankarna och bara gå och mysa och dagdrömma :) Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

30 september 2010 08:19

Hahaha vilken toka!! Älskar att se dessa bilder på henne, ja på båda för den delen! Så härliga.

http://minsida-pippsan.blogspot.com

 
Ingen bild

marina

30 september 2010 10:25

Härliga foton som vanligt!!!Man blir så glad av dina foton!!Osocial är jag till nästan 90% .det bara blivit så.Jag umgås mest med hundarna :)Ja ett torp mitt ute i skogen känns som ett drömläge ju!!Det vill jag också ha ju!!:)Ha detgott!

 
AnneSofie

AnneSofie

30 september 2010 12:22

Bollnäsa skulle helt klart kunna kandidera och vinna fototävlingen som vårat ICA Maxi anordnar till jul.
Man får nominera bilder på sina hundar och så får kunderna rösta fram den bästa bilden.
Hon är ju sanslöst rolig. Jag kunde knappt få i mig kaffet i morse när jag fick se bilderna idag - jag fnissade hela tiden.
Fattar inte hur du lyckas få sådan bilder! Coola är de ialla fall!

http://www.sofielundilerdala.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

30 september 2010 12:29

Ja billigt brukar bli dyrt sägs det. Vi har gjort samma sak i våran stuga. Och det slutade på samma vis, nya madrasse. Vilka härliga bilder som vanligt. Här är det torka på foto fronten. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Stella o Doris matte Lotta

Stella o Doris matte Lotta

1 oktober 2010 11:55

Härliga bilder som vanligt!!

HAr du provat att få Galastop för skendräktigheten, jag fick det till Stella den här gången och det hjälpte, gick över mycket fortare!

När jag läser din blogg om skendräktighet, glömda provsvar och humör så skulle det kunna vara min egen...

Ha en go helg!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie o Urkho

2 oktober 2010 11:17

Som vanligt så blir man glad då man går in på din blogg och tittar på bilderna. SÅ härliga hundar!!
Skrattade gott då jag såg närbilderna på Bollnäs. Ha ha ha... Så underbara bilder!
Du skulle kunna göra detta på heltid. Fotografera hundar.

Håller med om resonemanget om vårdcentraler. Många vårdcentraler i vårt land skulle kunna kallas cykelverkstäder. Ha ha ha...

Kramiz

 
EvaLena Å ButtonS

EvaLena Å ButtonS

2 oktober 2010 20:48

Gud så härliga ni är, underbara bilder eran Matte har tagit. Jag erkänner ändå att jag har en himla respekt för dom där stora tänderna ni visar upp..........fast det är väl bara på lek förstås..........puss på svansarna

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

4 oktober 2010 08:15

Att vandra i skogen med sina hundar ... det gör verkligen gott. Tankarna skakas om i skallen och rensas ut. När man kommer hem igen känns det faktiskt lite bättre. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Becca & Olga

Becca & Olga

4 oktober 2010 16:11

Är inte hösten en av de 4 bästa årstiderna så säg ;)

http://www.sweetolga.blogg.se

 
ki

ki

4 oktober 2010 19:25

Guud så DUKTIG du är med kameran gumman

http://edsbytjejerna.zoomin.se

 
Lillan med vovvar

Lillan med vovvar

7 oktober 2010 10:18

HAHAHA! Vilka galenbilder! Hon ser ju helt kocko ut den där Bollnäsa ;)
Men gud vad skönt med nya madrasser! Häftigt med höj å sänkbara. Vill ha lite feedback på dem nurå här på bloggen. I bilder och ord vill jag ha beskrivet hur de funkar och hur de är :)
Kramis!

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Wille

Wille

7 oktober 2010 14:16

Det är så skönt med hösten ! Matte håller med ! Klart man får tokryck, men det är ju av ren glädje, så även jag. Men måste nog hålla med matte att som ett lejon ser hon ju inte ut på en del av bilderna, mer som ett höstmonster !
Visst kan man ibland få nog, och då är det bäst att säga till, för hur ska någon annars veta det ?

http://willebus.bloggagratis.se

 
Hector

Hector

9 oktober 2010 22:01

Matte tycker du gör alldeles rätt i att ta det lugnt och vara i skogen så mycket det går. För det är så skönt, och nu också så vackert med alla färger. Hoppas de hört av sig om fästingbettet nu, för det var ju längesedan de tydligen skulle ha gjort det. Nospuss på dig !

http://rocketbus.bloggagratis.se

 
Värmland

Värmland

12 oktober 2010 23:38

Annica! Vart har du tagit vägen??? Nu är det ju min tur att be om en liten uppdatering, tack!=)

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Edith

Edith

14 oktober 2010 21:08

Hej hopp, hur är läget? Nu saknar jag lite nyheter från er. Kramis Edith

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards