Älsa & Ästher

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Annica - 7 maj 2010 12:05

Tittade ut i morse och fick se en väldigt lurvig rödlätt gråsparv trippa förbi...först tänkte jag...stackars fågel han har drabbats av nåt kromosonfel, tills jag kom på att ja just ja..borstade av Bollnäsa pälsen igår, det var det han hade tagit, antagligen ska han bädda med det i boet eller också kanske han blivit anfallen av pälsen...stackarn i såfall! Bollnäsa fäller så hon ser mer ut som en skabbräv...jag borstar o borstar och igår tog jag fram turbofönen och blåste..hihihi....det var säkert nån som trodde att himlen färgats av vulkan askan.

Ja nu äntligen har dom blivit bättre från hostan, dom hostar fortfarande när vi går på våra korta urbota tråkiga korta(enligt Bollnäsa) promenader, och dom snorar en del så jag snyter dom, men nu är det inte grönt iaf, härom dagen skulle jag till frissan och hade duschat och klätt mej i icke lurviga kläder...smög in i köket en sista gång för att inte bli nerlurvad...då nyser Bollnäsa ut en 10 cm lång illgrön snorslajm...jaa jag var ju tvungen att snyta henne..men hon ser ju att jag ska göra det och smiter in i rummet, jag följer efter och då..ruskar hon slajmet ur näsan och den flyger iväg..paniken spred sej i mej, VART landade den??? Synade mej i spegeln men hittade den inte...jag hoppades bara att den inte landat nånstans på mej nu när jag skulle iväg  . Bollnäsa smet ut på gården och gjorde ett tokrace igår..trodde hon skulle dö i hostanfallet hon fick..stackarn...jobbigt för henne som har sånt behov att få vara lös och springa! Inatt är första natten på drygt en vecka som inte Älsa börjat hosta förrns kl 5 på morgonen, annars har hon börjat vid 2-3 tiden på morgonen och i princip hostat hela förmiddagarna..usch vad jag tyckt synd om henne, igår var slemmet lite blodblandat, hon har väl hostat sönder sej..men idag är det mycket bättre. Lika är det svårt att veta vart man ska gå med dom för man vill ju inte möta andra hundar som kanske kan bli smittade..har nästan känt oss som vi haft spetälska  

suck...såå tråkigt att vara sjuk..ser ni snoret som rinner ur näsan

denna här är inte heller road


tidig morgon promenad i torpet

Sigge njuter av livet

såå skönt att rulla runt

tittut...

vänta jag vill med på promenad

lipar åt skitmatte som inte väntar

skulle försöka ta ett foto där dom båda var med

inte så lätt..

för Sigge vill att jag ska bära runt på honom

sen var vi och hälsade på denna

han är inte farlig säger Älsa

BollnäsTrollet ville prova soffan på hembygdsgården

den satt man skönt på sa hon

kolla in slembobban i mungipan på stackars Älsa..som vispad äggvita                                              

  

  

              

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards