Älsa & Ästher

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Annica - 12 maj 2010 08:45

 

Ja nu i helgen blir det invasion av krulliga hundar här i Smedjebacken. Det är rasspecial(73 st anmälda) och klubbmästerskap i agility för Perro de aqua Espaniol "spansk vattenhund", och prova på kantarellsök och freestyle står också på schemat, låter kul...undrar om Bollnäsa kan kamofleras till en krullis så hon och jag kan testa freestylen...tror det skulle va nåt för oss som är sååå smidiga..eller...  mer info finns hos La Sirenita´s. Jag har fått den stora äran att agera som nån sorts fotograf...hm....ja vi får väl se om fotografen från den stora metropolen "By" kan få till nåt användbart foto på nån spanjor eller spanjorska  efter "nån" sån här   så blir det nog många "bra" bilder  Så kom ner till vårat sportfält Heros och titta om ni har vägarna förbi på lördag o söndag. Om jag inte är helt fel underrättad så är det öppet på Hembygdsgården så man kan köpa fika där.

Annars kraxas det här än....det var en seg dragen hosta, dom hostar ju inte konstant men oftast på morgonen och sen om "nån" rastat sej själv i rasthagen med lite väl hög fart och dessutom fått igång vit svarta också..då blir det kraxelikrax. Dom har slutat med medicinen nu också så nu hoppas jag att det blir bra. Gick en lite längre promenad igår med var o en av dom...dessutom var det varmt och då blev det host host när vi kom hem för Bollnäs så det gäller väl att inte öka på för fort. Jag behåller "rast" hagen över helgen så slipper dom springa som galningar och hålla reda på alla 73 st perros..i o för sej så hoppas och tror jag ju att inte alla 73 st kommer gå förbi eller vara utanför våran gård...eller hur va Anneli??    

Älsa spanar

pälsig Älsa

tycker hon påminner om en hane när hon har såå mycket päls

Bollnäs kom ut efter många om o men..hon såg att jag tog med borstarna..såå då stannade hon inne lääääänge..(skithund)  


ligg..duktiga tjejer...

slut legat för vissa..(skithund)  

NUU vill jag ha godis

Älsa testar utställningsplanen...den blir nog bra åt perrosarna

kollar in fåren och lammen


matte du kan släppa mej nu...komsi komsi lilla anden..

mmm..den var god        skoja bara..hon åt INTE upp anden  

nej jag äter inte ändor  


nu undrar jag och Bollnäsa..vad betyder denna skylten? Får man inte som hund vara här ELLER får man inte kasta hunden i sopkorgen?                              

           

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards