Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 7 september 2012

Hej o hå

Av Annica - 7 september 2012 09:28

vad tiden går......tänker varje dag att idag ska jag plita ner några rader i bloggen...men näe det blir inte av! Så nån regelrätt blogg/dagbok är det då inte! Har ni sett att djurakuten har börjat på 3:an? Haha....ska erkänna att vi blivit filmade i somras när vi var där med Älsa, har ingen aning om och ifall det kommer visas men det är med skräckblandad förtjusning jag tittar på programmet ifall vi kommer med, dom ringde och frågade först om dom fick filma oss... kommer ihåg vad nervös jag var när det filmades....och så klart hade jag en svart tshirt på mej, har jag iof ofta men varför just denna dagen Annica kan man ju fråga mej en Älsa som stormfäller....jaja så är livet på en pinne med en lurvvovva...eller lurvpöse som dom säger i småstadsliv Det är kul att se programmet iaf, känner mej som hemma i dom korridorerna...tyvärr ska man kanske säga, dom har inte visat "våra" veterinärer än, men i förrgår var ortopeden med som hade hand om Signe såg jag, då knöt det sej lite i magen när jag tänker tillbaka.

Igår fick jag ÄNTLIGEN reda på provsvaren om Älsa, har ringt 3 gånger och ingen har ringt tillbaka men antar att det är för att våran veterinär har mer än knökmycket att göra och denna vecka är hon på kurs och det upplyste inte hon om som jag ringde till i början på veckan, men det fick jag veta igår när jag ringde så då bad jag våran "andra" veterinär Lotta ringa upp och det gjorde hon så klart..tack för det, har ju gått och blivit nervös när det tagit sån tid. Iallafall så är trombocyterna(blodplättarna) bra och det är ju skönt, men dom andra proverna är aningens låga men inte oroväckande som tur är, ska få prata med Rebecka på måndag som har huvudansvaret och se vad hon säger! Älsan är ju pigg o glad och den värsta klådan är borta....liksom pälsen.... borta..., hon har ju lite täckhår som känns superhårda typ som man klappar en gris....alldeles sträv! Fortsätter det så får jag snart börja använda täcket när det blir kallare ute. Syns att hon är kulen för hon vill gärna ligga på nåt som en bädd eller soffan ELLER hemskt gärna sängen som förra natten...eller ja kl var 4 och Bollnäsa skulle absolut ut, försökte ignorera men det gick inte, när jag kommer in så är sängen upptagen av Älsan, och lagd Älsa ligger.........fick tråckla loss täcket som hon låg på sen fick jag ta lite fram o lite bak och putta iväg henne så jag fick 20 cm tillgodo att sova på sen ringde kl 05:30...jippie..................

För ett par veckor sen kom Edsby "folket" hit...ja folk o folk vi tog dom med på safari så dom skulle få se lite "riktiga" djur   .....först åkte vi till Långshyttans Älgpark, måste säga att det var riktig kul att få klappa en älg..kommer ju kännas värre att äta älgkött nu när man vet hur gulliga dom är sen åkte vi till Sahlins struts i Borlänge och hahahaaaa dom är väl inte lika gulliga strutsarna men fasligt roliga att titta på....och jä***** vassa i näbben    

Jag o vovvorna gav oss ut i torpskogen för att plocka lite lingon...tänkte vi....fanns inga lingon kvar där jag plockade förra året  men Älsa hittade tomater o kokt ris som hon så klart smaskade på....och nån hade tappat en halv hink lingon också, så typiskt för det är så praktiskt att plocka där när man har två hundar med sej och kan ha dom lösa och sen bära hem en hink eller två till torpet...........nu får vi försöka gå längre bort, men så jobbigt att bära långt genom skogen och ha en lös Bollnäsa framför fötterna är ingen barnlek i skogen med lingonhinkar i nävarna  och envis som jag är tänker jag då rakt inte köpa lingon på nån loppis eller utanför nån affär...nää då får det vara  ....ett citat så här på fredagen..."nä jag ä inte bitter" slut citat!

inte roligt att duscha

Sigge satt på grillen och jag klev upp på en stol för att fota honom.....

hoppelihopp fota mej med sa Bollnäsan

knasTroll

tänk jag vet varför dom inte kommer fram o hälsar............

sluta stirra på dom Ästher....  

men jag gillar dom ju......

jo tjena sa Älsan...

en bra hund reder sej själv

nu vill vi ut o gå...


Älsa visar upp sin prickiga nakna mage  

dom knasiga syskonen har kul ihop....

lika barn lika bäst

just det sa BollnäsTrollet blanda inte in mej i den leken tack

    

okej ska jag va med på bild med "dom" där ska det vara med ett replängdsavstånd..minst

den första vi träffade i älgparken var denna sötnöt....Harry heter han

Älgarna var lite sega i mössan först för dom hade ätit och låg o idisslade

bananer är mums för små älgkalvar

sen var det nån som sa kalops och den stack iväg....nej jag skojar bara  

mamma Frida

och pappa heter Elvis en riktig snygging

jag blev sååå förtjust i deras mular...ser ni den lilla svarta trekanten längst fram, så söt!

kul att se att älgarna verkade ha det så bra och deras husse var verkligen deras nr 1, dom pratade som sjutton med honom och ville gosa  

sen åt vi lunch på Dala Rasten i Säter...mm så gott det var ...det var inte älg   

sen blev det besök hos strutsarna som var supersvåra att fota...dom var ju inte still en sekund  

men lite söt ändå  

tre gringos

stor o stark och riktigt "manlig"   (han snuttar på ett mjukisdjur)      

jobbigt att "umgås" en hel helg



Eddie på väg att åka hem

snygg Eddie

                      

                                   

                                


  


 
 
AnneSofie

AnneSofie

7 september 2012 11:45

Skönt att det går åt rätt håll i alla fall.

Man har ju blivit lite svansfixerad nu mer. Snygg leonbergersvans som hänger i ändan på Trollet.
Men vi är glada trots allt.
De två sista veckorna har det skett mycket i Marróns utveckling. Hon har blivit mycket gladare och det lyser mer om henne nu. Hon bjuder tillochmed in oss till lek. Jaga-mig-leken är roligast. Den som hon kunde reta gallfeber på Leo med.

http://trubbelochgrubbelisofielund.blogspot.se

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

7 september 2012 15:45

Men vilken prickigt skär mage!
Jättefina foton som vanligt. Stora vovvar kräver stor foton!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Annkie Hasselkrantz

7 september 2012 18:21

Det var den bästa blogg jag läst & sett på länge!
Allt i från stört sköna älgar, strutsar, prickiga magar & positiva provsvar!!!
Får vi dessutom se er på tv i håriga tröjor så är min lycka fullständig!

Tack för härlig läsning!!!! =D

 
Lena Backman

Lena Backman

7 september 2012 19:44

Ja många sötnosar var det =)

http://brindberg.blogspot.se

 
Ingen bild

Bamse och Valle

8 september 2012 06:25

Vilka härliga bilder. Ja vi måste hålla kolla på vilken dag som Djurakuten går, så att vi får se er i TV. Här är det också tunt med bloggandet. Men det kan bero på att vi inte har tid pga all ombyggnation hemma. Lingon hos oss det lyser verkligen med frånvaro. Man tycker synd om alla utlänningar som kommit hit för att tjäna sig en slant, och det andra året i raf. Nospussar från brorsorna i Norr

 
Malin

Malin

12 september 2012 16:02

Vilka underbar bilder, den första är ju bara hur charmig som helst *Ler*
kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards