Älsa & Ästher

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Annica - 14 september 2012 10:35

har jag pratat med Älsas veterinär som hade vart på kurser och vart sjuk i omgångar så hon är förlåten  

Vi diskuterade hur vi ska göra med Älsa och dom misstänker ev nåt hormonellt, och hon hade två alternativ, det ena var att sätta in omgående medicin för sköldkörteln då det ena provet var aningens för lågt och se hur hon reagerade på det, det andra alternativet var att röntga om Älsas hjärta, lungor,mage och binjurar....det gjordes ju i april men då kunde bara den ena binjuren ses då den andra gömdes av en tarm,  och jag valde att röntga om först för att se om det sitter nån dum tumör nånstans och orskar detta men hittas inget sätts sköldkörtelmedicin in i låg dos, måste tydligen vara lågdos då hon har förmaksflimmret för annars kan man stressa hjärtat tydligen  vi ska få en tid om c,a två veckor. Kan få en tid fortare men då blir det byte av veterinär och det vägrar jag....för som veterinären sa...Älsa är ju ett komplicerat "fall"....ja och då vill man inte börja om från början med allt igen!!

Älsa och jag delade soffa igår med täcke på oss, så skönt så  har börjat använda hennes tunna täcke på mornarna när det är kyligt, för hon är ju såå tunnhårig, och det märks när jag har dörren öppen länge då hoppar hon upp i soffan för hon fryser, får väl köpa en sån där heldräkt som små hundar brukar ha. Men hon är pigg och glad och det är huvudsaken.


hon har fått såna pigment förändringar....hon var alldeles rosa när hon blev rakad, nu prickig  

när inte Älsa vill leka får man leka själv...

jaga svansen tex   

men det tar inte så lång tid att få igång Älsan

  



vov vov.....

det här är min sa Älsan....

den får inte Bollnäsa låna


att få låna eller inte....strunt samma jag snor den ändå

men den dumma matten hängde upp den..

Älsan med sin runda prickiga mage....

åh så skönt väder idag  

  


    

  

             

                     


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards