Älsa & Ästher

Alla inlägg den 26 september 2012

Av Annica - 26 september 2012 18:24

I söndags var vi på Romme och unghästutställning för 2 åriga kallblod där våran otroligt snygga Brovind var med! Första gången jag var på en hästutställning men kan säga att det var inte så mycket annorlunda mot hundutställning förutom att domaren inte klämde o kände på hästarna men tidsmässigt tog det nästan lika lång tid också! Snygg Brovind blev 4 :a av 26 anmälda...konstigt då han var absolut snyggast i mina ögon  han fick 79 poäng och vinnaren fick 81 så det var inte mycket som skilde. Hade en mycket trevlig om än kylig dag på Romme....skulle haft dom där långkalsongerna...Per som tränar och hans Tanja hade världens goaste fika med sej med massor av gott bröd och pålägg och kaffe och gud vet allt så på oss gick det ingen nöd, så jäkla mysigt att sitta i ett stall och fika, man får en massa flashback från när man själv alltid var i stallet, och bland det skönaste ljudet som finns är väl när en häst står och äter hö  

Men jag tror faktiskt att min kamera har tappat stinget...bilderna blir inte bra längre....suddiga och färgerna stämmer inte...kanske en rengöring borde göras?! Har haft den i 4 år.....och "några" bilder har ju tagits....kanske ska lämna in den för rengöring innan jag dumpar den på tippen, kanske sitter ett o annat barr i vägen  

först skulle hästarna köras

Tanja visade Brovind så fint

dom är ett snyggt team  

snygg Brovind

snyggaste paret!!!

Brovind fick en fin rosett....han gnäggade som tack  

denna här vann...fick ingen bättre bild på han tyvärr

Bollnäsas vanliga sovstil

Älsa vill numer sova även i sängen här hemma...ja hon kommer inte upp själv då den är för hög...meen ja jag lyfter upp henne  

men mest sover hon i soffan och gärna med filten på

neej du dej vill jag inte ligga bredvid säger Sigge...för du kan ju inte låta bli att pilla på mej

  

Älsan o jag kommer bättre överens

och sen saknar vi Jack...kom o hälsa på snart    



              

                    

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards