Älsa & Ästher

Alla inlägg den 12 september 2012

Av Annica - 12 september 2012 06:55

Väntar fortfarande på att Älsas veterinär ska ringa....ringde igår morse och påminde igen (5:e gången) har aldrig vart så  förut?! Älsa mår ju riktigt bra men är ju snart helt utan päls, bara dom långa stråna kvar som känns helt döda, duschade henne igen igår då det börjat komma tillbaka utslagen och hon börjat mjälla och på baklåren ser hon värre ut, dessutom upptäckte jag att hon ser svullen ut "därbak".....eftersom jag misstror mej själv numer och alltid tror att nu överdriver jag igen så bad jag min bästa granne Anneli att titta...jo hon höll med det ser ut som när dom ska till att löpa.....ja vem vet Älsa kanske blir den första tiken att löpa....kastrerad utan livmoder...vad vet jag   

denna ständiga tävlan om vem som hinner tillbaks till sängen först...kan säga att BollnäsTrollet leder...som denna gången...dessutom blöta gräsiga tassar  så jag gav mej..igen

anfallsklar


ingen dum skörd...den ena korgen från växthuset o den andra från skogen

försöker kamoflera sej

och vissa apporterar  lerduvor

duktig tjeja

eftersom BollnäsTrollet äter som att hon aldrig får mat så köpte jag en antiglupsk skål...funkar kanoners så jag köpte en till att ha i torpet också....nu tar det flera minuter att äta mot 10 sek förut...tror jag ska köpa en åt mej själv också

ute och vallar husse

hejsan hejsan

Älsan är snäll o försiktig så hon får hälsa

joo denna här är också snäll...MEN inte lika försiktig...hon kan säga buuu bara så där helt plötsligt och skrämmas lite

vattenkannan är numer en enda stor stril

ända mot ända kan ingenting hända

snosar lite på Sigge

Älsa kollar om det fastnat nåt i gapet på BollnäsTrollet

  





  




man blir trött av att busa

jag och CarinaT var till Högbo på hundutställning första helgen i september och bilder kommer senare...har inte haft tid o ork att kolla ALLA.....


Lägger in en på Carina S och hennes snygga Zalle iaf!

                                                  

                      




Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards