Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Upp o ner

Av Annica - 16 september 2012 17:14

bockad har jag gått i skogen igår...himmel jag känner nåt som påminner om att det finns muskler i nederdelen av ryggen  ja jag har plockat lingon....igår var jag o vovvorna ute i skogen  och fick ihop 16 lit, det finns ganska mycket men i år har dom liksom krupit ner i mossan så det går ju så sakta att plocka och så växer dom fläckvis så när jag plockat en stund så fortsätter jag  att gå upp o ner  för ryggen har liksom fastnat i den ställningen    men  med förra helgens plockande så har jag fått ihop    29 lit     . Idag skulle jag hjälpa Kenneth med lite staplande av vedsäckar, men först så går vi en "liten" sväng med vovvorna i skogen sa jag och jo han följde med....tog dom med på ett "litet" svettigt pass i skogen över stock och sten sen ut på ett fall där man är tvungen att lyfta på benen för att ta sej fram och dessutom ha vovvorna i koppel för sjön ligger nedanför och svanarna för ett sjujäkla liv när man närmar sej och helst den ena(som är brun) gärna vill simma ifatt och be dom dämpa sej      


  meen vad duktig jag är(skryt)  

innan lingonplock...

är det bra med uppvärmning.....

hoppelihopp

wihooo Älsa får nästan vingar  


och jag tror att det finns lite studsboll i BollnäsTrollets gener



så här tuktas ett BollnäsTroll säger Älsan

men hon ger sej..ALDRIG  

nej hon är envis säger Älsan

lipar åt den tråkiga matten som bara plockar lingon och ska fota oss  

Älsa biter på pinnar o Bollnäsa lipar  

men kan vi gå nu undrar Trollet

som vanligt fullt i sängen  

Ästher chillar lite innan skogsvändan









           

  


                              

 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

16 september 2012 23:37

Men vad mycke lingon du plockat :) Förstår verkligen om du är lite stel i ryggen efter att plockat så mycke.

Som vanligt helt underbara bilder på tjejerna när dom busar :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ingen bild

Anne-Marie

17 september 2012 16:18

Meeen va du är duktig!!! Min onda rygg håller på att piggna till nu igen , det är ju så svårt att inse att man inte är 18 längre!!!!!!

 
Malin

Malin

20 september 2012 14:52

Men oj så duktig du har varit o plockat massa godheter :D
Superduper fina foton :)
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Stella o Doris matte Lotta

Stella o Doris matte Lotta

22 september 2012 20:40

Jösses vad lingon, blir imponerad!! Själv hatar jag att plocka bär o svamp, har inte ro till det ;-)

Härliga busbilder, verkar som vovvarna mår gott!

http://blondinstella.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards