Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2008

Älsa Pälstroll

Av Annica - 1 oktober 2008 16:07

Har tyckt att Älsa varit lite ur gängorna dom senaste dagarna men kom på att det är snart dags att bli skendräktig så har inte brytt mej så mycket i det. Så igår ville hon inte ha frukost och på kvällen åt hon nästan motvilligt, sen när vi skulle gå upp och lägga oss så sa jag som vanligt åt henne nu är det kväller och pekade mot trappan, ingen reaktion hon låg i soffan så jag går dit och petar på henne liksom hallå vi ska gå och sova nu.....då morrar hon åt mej!!!! Jag blev jätte förvånad för hon har aldrig gjort så förr??!! Då började jag fundera om hon kanske var sjuk....ja hon följde med upp iallafall. Så i morse när jag gosade med henne så kom det en snabb lukt av nåt.....nästan luktade lite var, jag luktade igenom hela Älsa, hon måste trott att jag var helknäpp=) det kom från munnen, inte jätte starkt men ändå nåt som inte stämde. Ringde veterinären och kom fram direkt=) hon ville att jag skulle komma med henne så hon fick titta, fick tid halv 12,  ja Älsa har tonsillit "halsfluss".....Vet Maria sa att hon kunde gått med det ett tag innan jag upptäckte det! Känns skönt iallafall att jag vet varför hon morrade, stackars pälstrollet har ju ont i halsen ju!  Fick penicillin utskrivet som dom INTE hade hemma på apoteket...grrr.... dom skulle få hem i morrn så jag hoppas verkligen att dom får det! Vet Maria klämde igenom hela Älsa riktigt grundligt och kollade öronen, febern hade jag provat själv hemma men det har hon inte iallafall och inte visade hon några tecken på att ha ont nån annanstans heller så det är ju skönt!


Känner mej sömnig

Gääääsp

Vilar en stund=)


 
 
Jossan

Jossan

1 oktober 2008 16:29

Nämen stackars lilla Älsa..
Men hoppas det blir bättre efter penicilinen! =)
Krya på dig Älsa.!

Kram

http://www.josssaan88.blogg.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

1 oktober 2008 20:00

Stackars liten Älsa...
Hoppas snart hon är frisk!
Hälsa krya på dig till henne!!
Massor av kramar fr. oss alla till henne.

http://hem.bredband.net/b581626

 
Mia

Mia

2 oktober 2008 10:55

Nä stackars Älsa Pälsa! Bamse var en halsont hund som liten, fick lov att op. han tillslut, o efter det har vi inte haft problem!
Vilken lite skithund på ditt kontor =)
haha jag kan tänka mig att det finns myyyycket papper på en rulle!
Fina bilder!
Kram

http://www.familjennorman.se

 
Jossan

Jossan

2 oktober 2008 15:42

Ja tycker jag att hon kan göra. :) hehe
Joo. det finns vatten. men dom har blivit så gula. dom skulle nog behöva planteras om. Men jag vill inte ha jord i hela lägenheten så jag kastar dom. :)
Japp. Det är bara att ringa Milton när du är frisk! =)

Krya på diig! Kraam från kusin barnen Jossan & Milton

http://josssaan88.blogg.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

3 oktober 2008 12:09

Halloj!
Hur mår Älsa? Har ni fått penicillinet än?
Hoppas det iallafall.
Trevlig helg!

http://hem.bredband.net/b581626

 
Christel, Herman&Melwin

Christel, Herman&Melwin

3 oktober 2008 17:43

Men stackars Älsa. Ont i halsen är ju inget roligt. Hur gick det med penicillinet, fick du tag på det??
Puss på nosen till Älsa pälsa från oss alla.
Kram Christel.

http://www.petrini.be

 
Mia

Mia

3 oktober 2008 18:45

Hejsan!
ja hello måste väl varit runt 83-84 iallafall den andra lite senare.. eller?
Jättebra låtar är det iaf!
Hoppas ni mår bättre! kram

http://www.familjennorman.se

 
Marie o Urkho

Marie o Urkho

4 oktober 2008 16:49

Men stackars lilla Älsa att ha så ont i halsen. Ja det kan inte ha varit skönt alls. Visst är det kasst när dom inte har medicinen inne på apoteket. Råkade ut för samma med Urkho, dom hade inte allt hemma.

Jag önskar Älsa krya på sig från mig och Urkho. Du får ge henne lite glass, det lenar i halsen. =)

Kram och puss på nosen!

http://www.horby.nu/ahlman

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards