Älsa & Ästher

Alla inlägg den 31 oktober 2008

Av Annica - 31 oktober 2008 16:03

Skriver lite mer...=)

Jag har pulsat in på byn och handlat och SMART som jag var så tog jag cykeln med....insåg att det inte gick att cykla så jag fick släpa den med mej.....hjulen fastnade igen med snö så det sprutade upp på mina ben där jag gick för inte hade dom hunnit att ploga där jag skulle gå. Sen hem och skotta blöt snö och en galen Ästher som hoppade efter varenda snöflinga jag lyckades få iväg oj vad svettig jag blev, sen in och tina av vovvornas ben...behängen var helt ihop klumpade fick ta fram hårblåsen och värma bort det, annars tar det sån tid innan det smälter för det lindar in sej i pälsen och blir som isolerat....... ja jag vill ha snö men INTE blöt=). Nu är Älsa och Ästher ute igen, Ästher för säkert hundrade gången=) hon gillar verkligen vädret och leker för sej själv ute, oj vad jag skrattat åt henne






 

Av Annica - 31 oktober 2008 07:05

Japp denna gång lyssnade han där uppe på mej=) vi har fått SNÖ! Fast jag bad ju om minusgrader också men det måste han ha glömt.....jaja....man kan inte få allt......dessutom är det väl snart puts väck och leran gör sej påmind igen, äsch nu njuter jag i stället av snön så länge den nu behagar stanna! Vilken min på Ästher när hon klev ut i morse=).......hahaha....hon tvärnitade och stirrade på backen......nästan smög ut i snön.....det gjorde inte Älsa jag lovar att hon skrattade hon älskar ju snö......tog inte lång stund förräns Ästhers förskräckelse lagt sej och det blev full fart på båda......har alltid funderat varför djuren blir så pigga av snö, det var lika när man var i stallet....hästarna blev skvatt galna och super pigga av snö, kanske för att det är skönt med kylan?!


Jag har blivit utmanad  av min kusin Lena/Rivervalleys

Här nedan hittar ni reglerna som är följande:
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.


1. Har en frisyr som liknar Elisabeth Höglund, vid fuktigt väder lever det ett eget liv och korvar sej och ser tuperat ut

2. Pasta älskare, skulle nog kunna äta det varje dag

3. Expert att lägga saker på hög, "tar det sen" till följd av att jag blir tokig för att jag inte tog i tu med det direkt=)

4. Har räddat ett rådjur som fastnat i ett fårstängsel,fick ligga och hålla fast det sprattlande djuret som skrek i högan sky, men det gick bra=)

5. Har setat bakom Jan Johanssén i ett flygplan

6. Är allergisk mot Roland Cedermark, stänger av radion när jag hör honom 

7. Är en fryslort, långkalsonger på nu=)

Utmanar: Carina/Ozzy,Eddie. Marita/Zelda. Marie/Urkho. Carina/Myra. Christel/Herman. Maria/Nova,Zafira. Therese/Atlas

Länkarna ligger i min länklista 






 

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards