Älsa & Ästher

Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av Annica - 26 oktober 2008 16:10

Har länge irriterat mej på vårat bubbelkar....det är/var ENORMT stort som en motorbåt och förfärligt tungt att flytta när jag skulle göra rent det......så i fredags fick jag nog när jag skulle dra fram det=) tänkte först att jag skulle stänga av strömmen och klippa av kablarna och hämta släggan och dela det i molekyler...hihihi.....men sansade mej, ropade in grannen som är elektriker och frågade om han ville koppla bort elen och ha ett badkar!! Jo det ville han ju=) gissa om Kenneth blev förvånad när han kom hem och fann att jag dragit fram karet och kablarna var bortkopplade, han trodde att jag gjort det själv, ja sa jag..... jag bara drog ut kablarna ur väggen...hahaha.....vilken min! Var tvungen att förklara att jag INTE gjort så. Jaha sa han "lite" surt och nu då? Jag har skänkt karet till grannarna!! Jamen då måste vi ju ha ett nytt sa han....duktig gubbe rätt.....! På kvällen så kom det några starka karlar(måste ju skriva så) och bar över det till grannarna, och där stog jag med ett tomt badrum=) kom på att om jag tar in trädgårdsslangen och kopplar den till handfatet så kan vi ju duscha...halleluja vad smart jag är! Jag tänkte att vi kan ha det så här ett tag tills vi hittar ett kar jag vill ha=) men se det tyckte inte Kenneth så igår styrde vi kosan mot Borlänge med släpvagnen, jag sa att det troligtvis var beställningsvara om vi hittade ett som vi ville ha.....vi åkte in på ett ställe som säljer såna där bubbelkar och jag hittade ett som jag ville ha....försäljaren förklarade att dom inte hade hemma utan skulle i såfall beställa....då säger Kenneth....nu är det så här att jag har släpvagnen med mej och jag vill köpa det där.....försäljaren hummade lite och sa att jamen det tar ju bara några dagar innan vi har ett hemma, ska vi göra affär eller inte säger Kenneth då=) hu.....jag gillar inte när han gör affärer jag skäms lätt så jag gick ut från affären, efter ett tag ser jag gubbarna komma ut bubbandes på karet....hahaha........

Nu till nåt annat.....Ästher den "lilla" blir 6 månader idag=) snacka om att det går fort, mätte henne häromdagen och om jag mätte rätt vilket inte är lätt så är hon 65 cm hög och sist vi vägde så vägde hon 29 kg, men det var några veckor sen=), igår så busade dom på gräsmattan och jag var med dom, då fick dom för sej att dom skulle ha samma leksak och drog iväg med en himla fart med följd av att Älsa prejar in Ästher i ett smalt träd vi har så Ästher far med en himla fart med sidan rätt in i trädet.....ajajaj....gisses vad hon skrek, jag trodde att nu bröt hon nåt ben, hon hoppade på tre ben och tjöt, Älsa blev alldeles förtvivlad och jag var faktiskt lugn, jag gick fram till henne och gav henne en godis och försökte kolla på henne, men hon ville bara in så det fick hon, hon hoppade upp i soffan och jag klämde igenom henne men hittade inget som jag kände iallafall, hon låg där en stund sen kom hon ner från soffan och då haltade hon inget mer, jag har inte sett nåt idag heller så jag hoppas att det inte blir nåt som kommer påverka henne i framtiden. Usch man blir ju så rädd!!!

Nä nu ska jag inviga bubbelkaret=)


Trötter

Vill kramas med Älsa

tugg tugg

ska vi äta upp varann

Motorbåten

Nya fina lilla karet=)

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards