Älsa & Ästher

Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Annica - 11 oktober 2008 19:41

Japp idag har jag krupit på vinden i torpet! I ett svagt ögonblick var jag kaxig och sa att jag fixar det=).....jo det är så att vi enligt sotarn var tvungna att sätta på en isoleringsmatta på muren i torpet........först sa han att det räckte med att ta bort spånet som låg mot muren men sen ändrade han sej......och då sa Kenneth att han inte tog sej in där=) kaxiga jag sa att det fixar väl jag....han tittade lite konstigt på mej och frågade gör du?? JAA men så klart.....gulp.......jag tittade upp i hålet och såg att det var krypning som gällde bort till muren.....c,a 3,5 meter.....dessutom bara bjälklag att balansera på=) bland spån, råttskit och isolering.......ja så idag var det dags.....hämtade en engångsoverall på jobbet och ett dammskydd för näsan=) hahaha.....jag såg ut som jag kom från anticimex! Jag ålade mej upp i luckan och kravlade mej fram till muren genom ett litet j-la hål....hur fn tänkte dom när dom byggde gamla hus? Jo att ingen skulle krypa omkring där uppe så klart=) Kenneth langade upp mattan som skulle sitta runt muren, sen började problemen.....jag hade ståltråd som skulle viras runt mattan så den skulle sitta uppe, men muren gick emot taket så det blir ju som ett snedtak så det var jättekrångligt....jag svor högt och tydligt och DÅ säger Kenneth NÄÄ vi lejer nån att göra det!!!! Såå fn heller tänkte jag och min envishet slog till.....jag SKA fixa det=) OCH jag fixade det, men satan så jobbigt det var att balansera samtidigt som jag la mattan emot och drog tråden, svetten rann och jag fick nästan andnöd i mitt dammskydd...men tur jag hade det...bläää vad det dammade när jag karade undan spånet! Men jag fixade det och nu känns mina lår efter allt upp o ner balanserande som en bodybilder när dom deffat före tävling (trorjag) det känns som om dom är dubbelt så stora=) och himlars vad det kliade av isoleringen, den smög sej under min overall och kliar så jag är alldeles röd om armarna=)

Kommer några bilder också (men kenneth använder aldrig zoomen så jag syns dåligt) =)

Älsa lurade med sej Ästher under våran bod i torpet så gissa om dom var skitiga.....Älsa vägrade dessutom att komma fram så Kenneth fick starta bilen så hon trodde vi åkte ifrån henne....DÅ kom hon=)


Här ska jag upp

Dit bort ska jag

Ser ni mej?

Här är jag=)

Älsa under boden

Ästher kryper

Skithund=)

Älsa pälsa

Ästher


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards