Älsa & Ästher

Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Annica - 4 oktober 2008 18:21

Vet inte vart min blogg lust har tagit vägen=) jaja...nu kommer lite uppdatering iallafall! Älsa mår riktigt bra trots halsont, men som jag befarade så är hon på gång att bli skendräktig också, så hallonhäcken får vad den förtjänar med STORA hål=). Jag fick medicinen till slut åt Älsa....fick en ask på torsdagen och resten på fredagen, tur för dom det=) sen frågade hon på apoteket om jag hört talas om Easy Tabs, nej det har jag ju inte gjort, så hon visade vad det var och det är som en brun mjuk tablett som luktar sånt där snuskigt hundgodis som hundarna älskar, man liksom pillar in tabletten i den där och dom kan inte motstå att äta upp den fast det är ett piller i, det blir lite "kletigt" när hunden äter på den och det smakar ju gott sa hon! Ja jag tänkte att jag kan väl prova då.....ja sa hon det är bara det att vi har bara två st hemma......jamen suck.......varför nämnde hon det överhuvudtaget då? Jag skulle ju behöva 50 st=) ja jag tog dom där två och tänk att det funkade=) Älsa smaskade som sjutton och tyckte det var gott! Men som sagt dom hade inte fler hemma men hade beställt, jaja jag tänkte att jag får väl kämpa på med annat gott....Älsa är för jävlig med att "sila" ut tabletter, dessutom var dom stora som  femtio öringar, tänk att dom inte kan göra som en pasta som man enkelt sprutar in i munnen på dom?! Jag köpte frysta delikatess köttbullar och kör i micron och medans dom ännu är ljumna så pillar jag in tabletterna i dom och peppar peppar det funkar än iallafall=)

Igår när Kenneth kom hem från jobbet så strålade han av glädje??!! Han sa att vi ska åka och titta på nåt roligt....jag sken upp och tänkte jaaaa vad roligt........vet ni vad han sa?! Jag har köpt en MOPED!!!!!!! Jamen herregud såååå kul då tänkte jag, ja jag följde med han till en by lååååååångt utanför Ludvika och tittade på "moppen" , det är en urgammal moppe från 1951.... en sån man kan trampa igång, en Triumph nånting hette den......ja så nu är han moppe ägare också............som om det inte räckte med allt annat "skrot" han äger=))))))))) jaja jag kunde inte säga nåt med tanke på kameran MEN nu j-lar är vi väl kvitt=))))))))))

Och som vanligt "några" bilder då=) det har jag inte tröttnat på att ta iaf=)










 



Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards