Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2008

Lite blandat

Av Annica - 9 oktober 2008 18:14

Fick iallafall en del av Älsas Galastop....skulle haft 24 ml men dom hade bara 15 ml hemma......jag sa att jag tar den så får ni ta hem mer....mjaa säger han på apoteket jag måste kolla  för du får ju bara ta ut 24 ml, Älsa ska äta det i 4-6 dagar...jamen sa jag, jag tar 15 nu så kan ni ju ta hem 7 ml....jaa sa gubben det går ju, så jag hoppas att det räcker med 4 dagar.....15 ml kostade 310 kr.....som hittat och sen kanske det inte hjälper, halleluja varför har man inte ett högkostnadsskydd som djurägare???? Djur medicin är ju svindyrt, förra veckan så tog jag ut penicillin för 459 kr....., men det spelar ingen roll för det får kosta vad det kosta vill bara hundarna mår bra, men ett högkostnadsskydd skulle sitta fint=)

Älsa gräver vidare och piper och gråter och är allmänt deppig, tycker riktigt synd om henne, men idag fick Ästher igång henne på ett tokrace=)

Ästher har ju sina "små" egenheter......som att krypa under en bod vi har här ute....jättetrångt men hon ålar sej under=) sen när hon ska in eller ut så hoppar hon på altandörren......är glad att rutan håller=(










Ästher VILL in=)


 

 
 
Ingen bild

ylva

9 oktober 2008 19:56

Hej vovvar + matte. Stackars Älsa, jag tyckter att hon nyss slutat gräva efter det förra löpet, fast det är klart tiden går fort. Synd är det om henne iallafall=(. Men visst är det kul att alltid ha rena fönster man riktigt ser Ästhers rena SMÅ tassar, HA HA =)kramar

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

9 oktober 2008 21:10

Håller med om högkostnadsskydd!!!
Kanske plexiglas vore nåt att fundera på i altandörren. Det har vi på jobbet i rutorna.
Då håller de=)

http://hem.bredband.net/b581626

 
Lena & Zorro

Lena & Zorro

9 oktober 2008 22:18

Hovfjället ligger 3 mil från Torsby. Dom gick vandringsleden från Hovfjället till Torsby.Vattnet är inte där i vanliga fall, troligtvis har det regnat i sommar.

http://web.telia.com/~u73916301

 
Mia

Mia

10 oktober 2008 12:28

Hejsan! Ja jag hoppas att han lärde sig nått av detta! Vi har ju inget staket runt gården o fåren är ca 40 - 50 m från oss...
Skulle vara perfekt om det fanns högkostnadkort till djur! Deras medicin brukar ju vara svindyr, o när man har stora hundar så ska det ju vara så himla mycket av allt.
Underbara bilder! Ästher börjar bli en riktigt stor madam! Kram

http://www.familjennorman.se

 
Ingen bild

Sherry

10 oktober 2008 14:48

Hej syster Älsa. Så du har det så jobbigt. Jag har inte haft det så men väl Brandie. Vad vår veterinär rekommenderade var mycket rörelse OCH plocka väck allt som hon kan bära i munnen. Till slut tog hon stenar ute. En del vet. vill inte skriva ut Galastop för det är inte så effektivt säger de. Hoppas nu att du mår bättre och att ni ska få sova snart. Matte får inte heller göra så - vlpen Eile är så energisk och ska fortfarande ut på natten - vår lillmatte jobbar som väktare/mycket natt så de våra är hundvakt som oftast. Och hon växer ju å blir bara jobbigare och jobbigare. Men det är kul - oftast. Ha EN SKÖN HELG SÅ HÖRS VI. Och Ästher är bara för fin. Sköna bilder på bloggen

 
Britta

Britta

11 oktober 2008 10:35

Tack tack!
Här växer de små.
Men än så länge är de Små små som påminner om en stor Älsa (ifärgen iaf ;) )

http://www.englas.se

 
carina jonsson

carina jonsson

11 oktober 2008 18:16

Härliga kort !!Min lilla Myra ÄR liten =(.Gisses vilken skillnad mot syrran,men nu vet jag vad det beror på....hennes mandlar !!! Ska bli skönt att få komma tillrätta med dom och få det åtgärdat.Sen kan Myra komma igen *ler.Ha en forts bra helg/kramar Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards