Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2008

Veterinärdags igen

Av Annica - 14 oktober 2008 15:06

Igår så åt Ästher massor av gräs och kräktes på en gång, i morse gjorde hon likadant.....sen har jag hört ett par dagar att hon vid ansträngning när hon tok rusat att hon liksom harklat/hostat och några gånger har hon hostat upp godis när jag gett henne. Ringde i morse halv 8 till Vet och fick komma halv 9=) toppen alltså! Jo då mycket riktigt som jag misstänkte så var det halsen på henne också, Älsa har väl smittat henne eller om Ästher kanske smittat först, jaja bra att få veta vad som är fel iallafall! Frågade även vad hon tyckte om Ästhers hull, vägde henne och hon väger 29 kg, Vet Maria tyckte att hon var jättebra i hullet, skönt det då så man vet det också! Fick penecillin utskrivet och jag frågar lite skämtsamt om Maria trodde att apoteket hade den sorten hemma? Jaa sa hon det här är ett sånt vanligt penecillin så det finns garanterat hemma! JO men tjena.......cyklade in på apoteket fick vänta 20 min efter att jag lämnat receptet, för att sen ropas upp och hon bakom disken säger att det är ett "litet" problem........det är så att det är slut hos leverantören!!!!!! Jag höll på att få dåndimpen=( ja men då tar jag receptet och ordnar det, ja vill du det frågar hon? JA vad har jag för val?? Jo annars så kan vi ringa Vet men jag kan inte nu=( ta hit receptet sa jag......jag cyklade till Vet och fick annat utskrivet och sen var det bara att cykla till apoteket igen.....HALLELUJA det här hade dom hemma=)

Jag bokade även tid för kastrering på Älsa också.

Älsa är en riktigt trött hund.....på mornarna så får jag tjata ner henne när vi ska åka till jobbet=) skillnad på Ästher yrhöna hon studsar upp nästan omgående hon kl 05:00=) Älsa tjatar jag ner vid 07:00-07:30=)


zzzznark

Gömmer mej

Är sååå trött

Gäääsp

Ååå är såå seg

Den är min säger Älsa

Älsas favorit pellefant(hon har inte den som bebis) snuttar jämt på den



 
 
Ingen bild

Lillan & Zelda

14 oktober 2008 15:41

Nämen, stackars er, el. Ästher iaf.
Hoppas snart det går över...
Nu, är jag hemma=) Har jobbat 25 timmar!!

 
carina jonsson

carina jonsson

14 oktober 2008 20:21

På torsdag får jag provsvaren på Myra....känns som en lååång väntan !!!!! Stackar Myra syster,hoppas dom nu ska bli pigga och krya.Sköt om dig /kramar om.

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Jossan

Jossan

15 oktober 2008 11:42

Hej!
När ska du in med Älsa då?
Hoppas hon blir bra! =)
Jag ska till veterinären klockan 20 i 4 idag! =)
Hon trodde att det var det där som du sa. Analsäcks nånting. :P
Hon sa även att det inte var nå bra om dom gick med det för länge. Men han har ju gått med det till o från i flera år. :S Hoppas det inte är farligt..

Jaja.!
Hade bra!
Kramar

http://josssaan88.blogg.se

 
Carina T

Carina T

15 oktober 2008 16:11

Jaha är det hennes tur nu =(
Ge båda tjejerna en krya på dig kram från oss!

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
carina jonsson

carina jonsson

15 oktober 2008 19:49

Klart det stod på svenska *haha....fast på latin och det är INTE svenska för mig.Jag får tåla mig till måndagen,inte mer med det.Det är alltid kul att läsa om andras hundar som hittar på bus *haha.Krya på sig till vovvarna och sköt om er /kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Mia

Mia

16 oktober 2008 20:20

Hejsan! Men vilka halstider ni har då! usch hoppas att det ger med sig nu!
Jag hade nog inte klarat av att krypa in i den gången! TÄNK om det kommit en råtta!!
kram o krya på hundarna!

http://www.familjennorman.se

 
Ingen bild

Jossan

17 oktober 2008 11:35

Hej!
Joo säckarna var fyllda, men ingen infektion!
Så nur ä det bra. :) eller vi ska smörja en salva där bak i en veckas tid sen trodde hon det skulle bli bra. annars skulle man få operera :(

Ha de bra!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards