Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

Massor av badbilder

Av Annica - 28 juni 2009 07:39

I fredags kom Ylva och Pettsson hit en sväng...Älsa och Ästher blev jätteglada för det var längesen dom träffade han nu! Men han hade då rakt ingen lust att busa med dom=)...nä han satte sej som en liten gubbe i en stol på altanen när vi fikade och satt och slog på mej med tassen med jämna mellanrum för att tala om att han minsann också var fika sugen=)

På eftermiddagen åkte vi upp till torpet och jag hade tänkt att gå med dom till sjön så dom fick bada men jag tyckte det var för varmt så dom fick nöja sej med att plaska i bäverbäcken, den är ju så pass djup på sina ställen så dom kan simma där också. Men jag höll på att bli galen fyy så mycket myggor och bromsar det var där, jag höll på att klia ihjäl mej när vi kom tillbaka! Har köpt nån penna som man ska stryka på som heter after bite...hjälper inte ett skit=)...den var bara dyr, nej det ska nog vara salubrin!

På vägen tillbaka från bäcken så  stack bollnäs och Älsa iväg rätt in i en dunge.. kommer tillbaka och Älsa har såklart rullat sej i nån djurskit....hela hon var grön och brun=(...luktade inte gott...undrar vad det var?? Så jag fick blöta en handduk och försöka gnugga bort det mesta...gick inget vidare!En sak som är märklig är att husse säger till Älsa ibland att "du är husses tjej du"...jomen tjena...tänk att hon aldrig är det när hon rullat sej i nåt snusk då!!!! Igår morse så drog vi iväg till sjön, vi gick denna gången efter bäcken hela vägen så då kunde dom bada hela vägen=)

När vi kommer fram till sjön hör jag änder snattra...suck...Älsas favorit syssla är att jaga dom så swisch sa det och båda stack i full fart iväg från mej...JAA jag vet att det är koppeltvång om man inte har full kontroll på sina hundar=(...kan ju säga att änderna snattrade så in i vassen=) jag tröstar mej med att mina inte har en suck att hinna i fatt dom...om det nu är nån tröst...stackars änder!! Jag fortsatte gå och då kom hundarna ifatt mej och vi gick längre bort. Oj vad dom simmade och hade sej,märks att det är favorit sysslan.

Nu blir det mååånga bilder=)...har så svårt att plocka bort bilder när jag tar så många...ja ni får stå ut=)

Ästher smörar för Pettsson och vill leka

Glöm det sa P=)

Efter godis mutande så kunde han ställa upp på en bild med brudarna=)

Ur usel bild men jag har aldrig sett en sån blå fjäril,massor nere vid bäcken, jag sökte på nätet och det var nån sorts slända,Jungfruslända tror jag!


besök hos bävern

Älsa njuter i bäverdammen

Älsa med bajs=)

syns inte så bra men det var mycket skit

tjohoo

Ästher syns knappt

vilar lite

så skönt i vattnet

spanar

Älsa hittade ett snusk dike..tur vi var vid sjön


gäddor i vassen=)

Älsa har skoj

skönt i skuggan


skak skak Bollnäs

magplask bollnästroll

magplask ala Älsa

Bollnästrollet plaskar



skak ala bollnästroll

såå skönt att simma

nu drar vi

 simmar tillsammans

Älsa njuter verkligen

dyblöt

Älsa smyger på Bollnäs

spanar efter änder=)

var är du lilla anden undrar Ästher



Älsa apporterar en pinne

spanar över sjön

spanande Bollnästroll

mm så skönt sa Bollnäsa

skutteli skutt


 
 
Anette med flock

Anette med flock

28 juni 2009 08:52

Härliga bilder nästan så man blir badsugen hehehe

http://www.activeassar.se

 
Lena Backman

Lena Backman

28 juni 2009 11:28

Säger som Anette....man blir ju tamejtusan badsugen =O)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
carina jonsson

carina jonsson

28 juni 2009 13:30

Nog är det varmt alltid *pustar lite.Myra duschar hemma i vattenslangen och badar i sjön.Hon törs inte riktigt simma ut på det djupa men badar gärna *ler.I går kväll tyckte hon det var jätte konstigt när husse badade *haha.....hon visste inte riktigt vad hon skulle göra,simma med eller vänta in honom,hon gnydde och pep.Just nu vilar hon i skuggan i trädgården.ha en skön dag /kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Bertil och Linda

Bertil och Linda

28 juni 2009 14:17

söt liten trio ;)

vilka härliga badbilder! wow! supercoola! Men dom bad-damerna hade jag dock inte velat ha in i lägenheten ;) smidigare med en nakenfis på 5 kilo ;)
vår första hund vart ett riktigt dreggelmonster. den damen vart klumpig och bumlig personifierad =D

ha en underbar dag!

http://bertilblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

28 juni 2009 18:47

Ähum, det heter SPAGROP OCH INTE ÄCKELDIKE.
sER UT SOM PERFEKTA INPACKNINGAR!
vIDIRGT HETT ÄR DET OCH JAG BARA BADAR, FAST I MORSE JOBBADE JAG LITE SOM SVAMPHUND OCKSÅ

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

28 juni 2009 19:48

Det gör absolut inget att det blir många bilder, det är en fröjd att se alla dina underbara bilder!! De ser rätt näjda ut att få bada i värmen=)

http://hem.bredband.net/b581626

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

28 juni 2009 23:00

Hoppas du har fått bada lika mycket som oss i helgen. Det är tur att vi fått vara i stugan, annars hade vi nog inte stått ut. Ha det så bra. Bamse och Valle

http://mrbamse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards