Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Lite tungt

Av Annica - 31 oktober 2009 16:06

Har gått lite tungt idag, vi var och satte ljus på Kenneths brors grav och då sa Kenneth ska vi inte tända ett ljus åt Signe också...jamen så klart vi skulle....men då när han sa det så högg det till i hjärtat, ojojoj..vilken saknad som kom, tårarna brände på mej och jag hade svårt att hålla dom tillbaka. Det är 1 år och 8 mån sen vi tog bort henne, usch jag hör vad hårt det låter när jag säger det...VI tog bort henne...jaa jag vet att det inte fanns nåt annat val MEN det är ett förbannat hårt beslut som man som matte o husse måste ta.......

Sen åkte vi till torpet och jag såg fram emot att gå ut i storskogen och skingra tankarna...jomen tjabba tjena hallå..skogen var väl som vanligt invaderad av jägare, det var älgjakt...jag tycker det är såååå tråkigt, det var lika när vi var här i veckan och jag stannade kvar när Kenneth åkte till jobbet för att vara i skogen med vovvorna, hade precis klätt på mej jackan och av en slump tittade jag ut genom fönstret...suck...en lös hund på gårn...mina var inne tack o lov, jag gick ut och den lilla rackarn kom såå glatt fram och hälsade på mej, han pinkade in HEELA gårn innan han behagade ge sej av...han hade pejl på sej så jag visste ju att det var en jakthund...suck..jaha det var den skogsturen det, jag tog ut vovvorna som luktade intresserat efter den lilla, så vi höll oss i skogskanten med koppel på båda, det är inte såå där värst kul att ha Bollnäsa i koppel här...tjohej hit ska vi matte eller förresten dit ska vi..virrvarr utan dess like. Jag hade kameran med och tänkte ta lite fina morgonbilder när solen behagade gå upp, det var frostigt och fint, hade precis tagit några bilder och haft dom lösa fast med kopplet hängandes på dom...när dom båda reser sej upp, jag tog tag i kopplena och tittade upp, jägarn kom gående och frågade om jag sett hans hund..VOVV VOVV VOVV sa mina...Bollnäsa var smått galen och jag hade fullt sjå att hålla henne, ja sa jag mellan vovv skurerna jag har hälsat på din hund för ett tag sen, hann knappt säga det då dök den lilla upp...ojoj..Bollnäsa blev om möjligt ännu mera kaxig, en inkräktare på hennes revir, Älsa lugnade ner sej omgående och var mer intresserad att få hälsa på den lilla, den lilla stannade en halvmeter från oss och skällde tillbaka, jag höll i kopplena för glatta livet jag vågade inte släppa Bollnäsa...för den lilla ville ju inte komma fram och jag vet inte vad som hänt om jag släppt henne..kan säga att jag har träningsvärk i armar och axlar efter det! Det var småviltsjakt och det kanske inte är sån stor fara att vara i skogen då men när dom har löshundar så undviker jag det, denna gången var första gången en hund kommit fram och hälsat iaf, annars brukar dom inte bry sej fast vi är ute. Ja så det blev återigen att hålla sej i skogskanten idag..såå trist så!

Bollnäsa väntar in oss...

för att toka sej..

 


stort behov av att vara lös och springa

och dessa miner

toka

hann även smita till bäverbäcken och doppa sej

hon var såå nöjd så

Älsa ville tukta henne lite

Älsa sitter stadigt

snyggisar

ren o fin...

så fina...

sen var dom ju tvugna att kolla detta dike..

Bollnäsa provade ordentligt hon..

Älsa ganska nöjd..

men hon önskade nog att hon varit lös..då hade hon varit helsvart..jag lovar

denna här syns ju inte skiten lika på men luktar nåt så förfärligt kan jag lova   

                                                 

 
 
Ingen bild

malte o snokas

31 oktober 2009 19:11

ja usch det är ju en hemsk bit i allas liv när nån går bort människa som hund. usch o fy!
tur du har två bustroll hemma som får er på gott humör!
lördagspussar

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

31 oktober 2009 20:10

Det är grymt att behöva mista nån, sorg, sorg, sorg. Finns inga tröstande ord. Här i Torsby går många människor i stor sorg nu. En 16 årig pojk som tog sitt liv för drygt en vecka sen... hur kommer man som förälder över det? förmodligen aldrig. Att mista någon går nog aldrig att förbereda sig för och heller aldrig riktigt att komma över, bara lära sig att leva med. Kraaaaam! Tänker på er och känner med er.

http://zelda.bloggagratis.se

 
Lena Backman

Lena Backman

1 november 2009 09:28

Kramar om..

http://www.rvrussells.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards