Älsa & Ästher

Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Annica - 12 februari 2009 17:17

Ja jag har INTE haft nån lust att sitta vid datorn och uppdatera denna vecka! I allafall så var jag och tittade på Svenska hundklubbens utställning i Borlänge i söndags och det var minsann roligt! Fick åka med mina snälla grannar som har La-Sirenitas kennel med uppfödning av Perro de Aqua Espaniol...spansk vatten hund alltså=) Smedjebacken kallas ju för ett Perro näste...finns hur många som helst här nu, jag har ingen koll på antalet men nog är det väl ett 20 tal nu=) Sen fick jag äntligen träffa min kusin Lena, Rivervalleys kennel henne har jag inte träffat på evigheter och Anette med Jack Russel hundarna Peach, Assar,Ebba & sist och minst Killian=) och Britta med hennes Jack Russel, kul att få ett ansikte i verkligheten med dom man "pratar" med på nätet! Jättekul att Killian blev BIS 3 i valpklass fin premiär i ringen=) Assar & Peach fick 1 Cert var=) För La-Sirenitas gick det också jättebra...alla valparna fick bra kritik och dom flesta  fick HP, Flamenco blev bästa unghund och Wilma bästa unghundstik, tyvärr så slogs dom ut i finalen. Wilda däremot blev Champion=)

Våran "gamla" granne Maria ställde ut sin Staffe tik..kommer inte ihåg namnet på henne men hon blev BIS 3 i unghundsklass! Jättegrattis till er alla. Var BARA 2 st Leonberger anmälda...blev jätteförvånad!! Det var Monthy och hans husse och Monica med sin super snygga tik....en tik helt i min smak, stor OCH lugn och sååå fin=) innan vi åkte så blev hon BIG 1....vi åkte strax innan 18 och då hade inte finalen varit....det drog ut rejält på tiden...men fick höra av Monica att hon blev BIS 1...super roligt STORT GRATTIS till en trevlig Monica och hennes trevliga och ursnygga tik  , nu lägger jag ut bilder och vill ni inte mot förmodan vara med så säg till så tar jag bort dom=) förresten så var det ingen Landseer anmäld??????

Killian så söt=)

matte du sa ju STÅ=)

Anette och Killian beundrar rosetten

Snygga Assar

Lurv Ebba min favorit=)

Lena & Peach

Peach

Anette & Ebba

BIS 1 Uppfödargrupp

Maria med sin staffetik BIS 3 unghund

Monica med sin leonbergertik BIG 1 & BIS 1=)

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards