Älsa & Ästher

Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Annica - 3 augusti 2009 06:11

Ja idag börjar vi jobba igen..undrar vart dom här veckorna tog vägen? Har ju varit en "orolig" semester då Älsa pälsa fick ont. Men nu är jag såååå GLAD=)..tre nätter på raken har det gått bra för Älsa, inte ett pip när hon bytt sovplats=))) ett litet pip häromdagen när jag var med henne ute och hon kom på att hon skulle busa med mej och gjorde en helomvändning då pep hon till...måtte det hålla i sej så hon slipper det onda !!!!!!! Hon är jättepigg och framför allt glad=) Besöket på Strömsholm närmar sej....det kan ju inte gå annat än bra...det har jag BESTÄMT och då är det så=)


Jag har förstått att det finns dom som läser min blogg som tycker att man bara skriver när det är nåt fel med vovvorna, men det är ju så att jag vill tala om när dom både mår bra och  inte mår bra...dom är ju mitt allt, och jag kan inte förstå varför man inte ska få tala om när saker och ting är fel? Men att läsa min blogg är helt valfritt..jag tvingar ingen att läsa=)


I förrgår så kom jag på att jag skulle plocka blåbär....vi åkte till en skog vi inte varit till på länge...Älsa fick gå med husse i koppel...ja Älsa hade koppel inte husse=)...även om han skulle behöva det ibland;) Ästher var ju lös....och det fanns ju så klart massor av lort diken och en helt galen Bollnäsa sprang och badade i varenda en så vi fick oss "lite" stänk vi också...husse hade lågskor så han var väl inte så road när han balanserade på en smal gång över ett dike med Älsa i koppel och sen sa det bara swisch så kom Bollnäsa som en raket rätt genom diket så skitvattnet sprutade..jag skrattade ju så klart men det gjorde inte han=)) ja iallafall så hittade jag blåbär...35 st!

Igår när vi var uppe i torpet så gick jag med vovvorna först i skogen...husse ville inte följa med;) Bollnästrollet måste ha en Jetmotor under pälsen, jag har faktiskt aldrig sett en sån stor hund ha ett sånt MÅSTE SPRINGA, BADA BUSA, behov=))) Älsa vill ju också bada så hon fick gå i bäcken med mej hängandes i kopplet...jag hade stövlar men var var dyngsur överallt tack vare att Bollnäsa så klart måste vara precis där man är..gärna tvärnita mitt framför näsan på mej så jag springer in i hennes mysiga blöta päls=)

Efter det så fick dom vänta i torpet och jag gav mej iväg och letade blåbär..ja nu fick jag ihop 693 gr!! Det ni=) jag tror det räcker till en syltburk iaf=) tror jag hade mer myggbett än blåbär innan jag var färdig=)

Igår kväll åkte vovvorna i duschen..kan ju säga att det inte är populärt..allra minst populärt för Bollnästrollet....hon blir liksom putt på mej=) det måste vara det mest förnedrande man kan utsätta henne för=) när jag blåst färdigt henne med hundblåsen blir hon helt galen..springer runt runt och hoppar på mej som att nu j-lar ska du få=)

Bollnäs har fått ett mjukislejon från loppis...jag satte den på skåpet för vi skulle till skogen först..då satte hon sej nedanför och tittade på den och såg ut som hon sa..hallå kompis varför sitter du där=)

tjihooo

mmm..härligt säger Bollnästrollet

vadå lortigt????

på väg ner i "skumbadet"

måste stoppa ner huvudet för att se vad som finns där

titta jag fann en pinne

pust vad jobbigt att hålla andan under vattnet

sååå skönt sa Älsa pälsa, Bollnäs håller med

här hoppade Bollnäs över både bäck och Älsas koppel..hon är sanslös

MÅSTE springa=)

spanar i skogen

mera span

Älsa pälsa sååå go=)

tuggelitugg

mina blåbär=)

grannen Pablo fastnade på bild också=)

han låg och myste i skuggan




Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards