Älsa & Ästher

Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Annica - 24 augusti 2009 05:08

Kom på igår att jag skulle borsta tänderna på Bollnästrollet...har aldrig gjort det förut, har liksom glömt bort det=)...jag talade om för henne att hon luktade skunk i munnen=)...kanske beror på att hon tvättar sej så grundligt nu när hon löper..hon tvättar o tvättar så hon nästan tappar andan och dessutom så låter hon som en gris när hon gör det =)

Ja jag tog fram två st tandborstar en utan skaft som man har fingret i och en med skaft, tog den utan först....ja käre nån hon tyckte verkligen om det så för att inte få fingrarna uppätna så tog jag den med skaft...jag skrattade så tårarna rann för tandborstning var nog det bästa hon gjort, hon smackade så det skummade i mun på henne, och ändå har jag en hund tandkräm utan smak=) när jag la tandborsten på bordet så tänkte hon stjäla den..hon ville borsta mer=))

Älsa och Bollnäs är fortsatt kära i varann..hoppas det går över snart för det är rena cirkusen här mellan varven! Igår försökte Bollnäsan bjuda ut sej till Sigge men han var noll intresserad..konstigt=)

Älsa är risig i magen, det började i fredags och jag misstänkte att det kan vara rimadylen då hon ätit den c,a en månad nu, jag ringde och pratade med Strömsholm men dom sa att man kan inte säga att det är medicinen som spökar då hon bara varit dålig i magen en dag. Fick rådet att ge skonkost som ris och kokt köttfärs, så det har hon fått i helgen, men det har inte blivit bättre, och nu i morse så väckte hon mej och skulle ut halv 5,  när hon väcker mej är det akut!! Och det var det verkligen...jag gick in och hon ville vara kvar ute...då skäller hon så hela kvarteret måste ha vaknat..sorry alla grannar=)...hon var stentokig och stog och fullkomligt studsade uppe vid grinden och stirrade uppåt vägen, jag såg inget eller ingen men jag fick för mej att det kan ha varit nåt djur.....

Ja jag ska ringa Strömsholm idag igen och se vad vi ska göra, hon sa i fredags att det finns en sorts pasta man kan ge dom...jag tror att jag har en sån tub hemma om det är samma hon menar, ja jag ska höra efter, synd om magen ska braka på henne nu när hon mår så bra, men man kanske kan minska rimadyldosen, hon får ju två st 100 mg/dag nu..och det är väl en rejäl dos!!


mmm....

sååå gott att borsta tänder

mmm..underbart

gött gött...

blev sååå fin så

vi var i skogen och plockade kantareller

lagom storlek på herr kantarell

tittut

snygg pälsan

tur att det fanns en bäck sa Bollnäsan så hon kunde svalka huvudet=)


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards