Älsa & Ästher

Alla inlägg den 1 september 2009

Av Annica - 1 september 2009 05:59

1 september idag då....alltså är det höst:/  men nu på morgonen är det 17 gr varmt..skönt hoppas det blir bra väder ett tag nu då=)

Har inte uppdaterat på ett tag för blogglusten har inte infunnit sej..vart lite annat att tänka på ett tag..och jag "häckar" mest på FB=)

Syrran och Pelle har dragit till Rhodos...och denna gång är jag riktigt avis...brukar inte bli avis på folk som åker utomlands men denna gång hade jag gärna åkt med och suttit under ett parasoll med en paraply drink i min hand=)

Älsa mår fortsatt bra=) hon är superpigg och har börjat "slåss" med sina framtassar igen..hon gör så när hon vill busa...gör ganska ont=)

Hon fick ju problem med magen och i samråd med Strömsholm så minskades Rimadyldosen och hon fick Pro-kolin i några dagar tillsammans med skonkost och det hjälpte...hoppas att magen klarar sej fortsättningsvis nu, hoppas ortoped Frykman ringer snart så vi får höra vad han tycker.

Bollnästrollet är som vanligt....HELT GALEN=)...tack o lov har hon slutat sitt löp nu...ett tag höll jag på att bli tokig på riktigt....jösses vilken cirkus..så kära dom var i varann!!

Härom kvällen när Bollnäsa var ute på gårn och det var mörkt så hör jag hur hon skäller sitt MÖRKA skall...det används bara om det är nåt viktigt...annars har hon sitt tinnitus skall när hon retas med Älsa

ja iallafall så kollade jag ut genom fönstret för att se vad som stod på. Det var shettisarna Abbe och Frej som hon tyckte var ALLDELES för nära vår gärsgård...hon skuttade fram o tillbaka som att hon ville tala om för dom..HALLÅ stick härifrån=)..sen ser jag Abbe går ut en bit från staketet och gör ett "anfall" mot Ästher=) han hade väl tröttnat på hennes "gnabb"....hahaha...det fick igång henne ännu mer..jag gick ut till hästarna och pratade med dom, då stog hon bredvid mej och små morrade, lät som hon muttrade.."tänk att dom inte fattar vad jag säger"



skulle prova själv utlösaren på kameran=) Älsa sitter i givakt..men det gjorde ju inte Bollnästrollet..hon ville hellre pussas=)


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards