Älsa & Ästher

Alla inlägg den 10 september 2009

Av Annica - 10 september 2009 07:10

fick jag fingrarna ur och la viltspår åt hundarna. Det var jätte längesen och Älsa har ju inte varit intresserad förut när jag provat, Bollnäsa var ju lite skeptisk när hon gick förra gången men som sagt det var längesen. Lade ett spår först..ja jag har bara en klöv, sen gick vi ut i skogen så iaf Bollnäsa fick springa av sej..jaaa hon behöver detTungan ute hon var som vanligt skvatt galen, hon springer som en tok, jag har sagt det förut men jag har aldrig sett en så stor hund kunna springa så in i vassen fort!!

Sen drack jag lite kaffe igen, tog fram selen...suck....ja Bollnäs gillar ju inte selen och inte saker som koppel och sånt som hänger och slänger....jag satte på henne selen iaf...ja herregud..har ni sett en hund som kan rysa nångång? Ja Älsa kan rysa av välbehag när jag kliar och masserar henne...men Bollnäs...ja hon rös och frös i hela kroppen så hon höll på att slå i kull sej självSkrattande så för att inte förstöra i spåret så tog jag av den och satte på linan bara...ja hon var lite skeptisk först men glömde bort den fort när hon fick ner näsan i backen, och det bar iväg. jag hade bara lagt ett kort spår för att se om hon överhuvudtaget skulle ta det, haha ja nog gjorde hon det allt, det svichade till sen hade hon klöven i munnen..DEN ÄR MIN...såg det ut som hon sa, jag försökte få av henne den men det gick inte ..jag hade inte så gott godis med att hon ville byta! Hon fick ta den med tillbaks till torpet och där kunde jag efter ett tag dra till i snöret så hon tappade den! Eftersom jag bara har en klöv så la jag ett nytt spår till Älsa, hon var som vanligt noll intresserad..ja hon nosar lite vid start sen tittar hon på mej..jaha matte vad ska vi göra nu dåFörvånad. Efter att ha pratat med Marita så la jag ett vanligt spår åt henne med grejer i spåret istället. Och sen lade jag ett längre blodspår åt Ästher också. Vi skulle ner på byn och handla och hem och duscha så jag öppnade dörren i torpet och ut FLYGER Bollnäsa....och satte fart mot skogen....suck...jag hade ju lagt det första spåret bara en liten bit upp i skogen så hon stack ju såklart dit för att springa spåret och söka upp sin klövObestämd..då kläcker Kenneth ur sej..."smart Anka" grrr.....jaja hon kom ju tillbaks på en gång hon insåg att jag inte hade lagt dit klöven igenSkrattande

Vi blev ju borta ett bra tag så spåren blev ju liggandes över 3 tim, jag tog Älsa först för att se om hon ville gå "grej" spåret..hahaha..Bollnäs TJÖT på trappen för hon ville ju med, hon kanske var rädd att Älsa skulle ta hennes klöv!

Ja Älsa tog faktiskt detta spår men inte så där jätte intresserad, hon gillar ju när vi gömmer oss för henne och hon får leta reda på oss..så nu ska jag skicka iväg Kenneth till skogen så hon får leta reda på han..efter si sådär 2-3 veckorFlört

Sen tog jag Bollnästrollet...och denna gång fick jag sätta på både linan OCH selen!!! Hahaha...vilken fart hon hade, och denna gång hade jag gustafskorv att byta mot klöven och det gick hon med påCool

Så gissa om det var ett Bollnästroll som var trött igår kväll!!

Älsa undrar vad Bollnäsa håller på med

jo hon hade stoppat näsan i ett dy hål=)

jätte fräsch

sen blev det ett dopp i bäverdammen så hon fick skölja av sej

dessa svampar växte på ett träd, det såg lite lustigt ut

tok spring

MIN bara MIN

i love it=)

mm...

sluta dra i snöret matte!!

                             

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards