Älsa & Ästher

Alla inlägg den 15 september 2009

Av Annica - 15 september 2009 16:50

I morse åkte vi till Strömsholm, hade tid kl 8 hos Ole Frykman. Först fick vi sitta ner och berätta om Älsa, hur hon mådde osv. Sen in i hältgången och springa...och han talade om att hon sprang jättefint, inga konstigheter Skrattande sen klämde han i genom henne rejält och hon visade ingen smärta! Och han sa att musklerna var kanon fina och hon var i fint hull. Så han tyckte att vi ska ta bort rimadylen helt och se om det går bra, hon äter ju Cosequin och det ska hon ju såklart fortsätta med och sen ville han att jag skulle ge omega 3 olja, det var samma olja som jag fick av min veterinär här, men den tog ju slut och inte köpte jag nån mer då heller, men nu har jag en stooor flaskaTungan ute

Jag hade ju några frågor också, jag har ju fått höra att i samband med kastrering så kan det bli skelettfel..och det är klart att man får sina funderingar när Älsa är kastrerad, MEN han sa att det stämmer INTE...han skrattade lite och sa att det var snarare bättre att kastrera! Ja då måste jag ju tro på detCool 

Han ville att vi skulle prata med dom på Rehab innan vi åkte...inte för att han tyckte att Älsa behövde gå på rehab men för att bara höra lite om hur vi ska fortsätta med Älsa, som tur var hade en tjej vid namn Elin tid med oss på en gång. Hon fick en liten stund på sej för att kunna läsa in sej på Älsa. En kanon härlig tjej som jag direkt fick förtroende för. Hon frågade om vi visste nåt om massage och det vet jag ju men bad om en uppdatering, bra det för lite nytt var det iaf. Ja hon tyckte inte att Älsa behövde gå hos dom för hon var så fin i kroppen och musklerna var ju mjuka och fina hon tyckte att vi skulle ta åt oss av äran att Älsa mår så bra nu att vi hade skött det jättebra, inte ofta jag tillåter mej själv att bli stolt över mej ...jag är liksom inte sån..MEN nu blev jag fasiken stolt och nöjd över mej själv...med tanke på Signe också där vi verkligen också försökte med alla medel men det gick ju inte... så känns det här såååå JÄVLA bra rent ut sagtKyss jag passade på att köpa ett Back on track täcke också, har tänkt skicka efter ett nu till hösten men nu slapp jag det! Älsa ska fortsätta gå i koppel c,a 1 vecka nu så får vi se vad som händer då vi plockar bort medicinen....går det bra så ska hon sen få börja vara lite lös i skogen..dock ej springa tillsammans med Ästher, vi får väl skifta med dom! Hon påpekade också vad viktigt det är med både upp och nervärmning efter att man motionerat hundarna, handen på hjärtat så har jag inte inte gjort det förut...bara släppt hundarna när vi kommit till skogen ja om vi nu åkt bil då vill säga, och Bollnäsa som har en sån rekyl när hon sätter iväg, ja det kan ju inte vara bra med en ouppvärmd kropp! Lika viktigt är det att varva ner dom efteråt..så nu blir det täcket på i början och slutet på promenaden för Älsa pälsan, lika om man sätter in dom i en kall bil. Elin tyckte det var jättekul att tacka för sej, hon sa att det inte var så vanligt..annars fick hon mest säga "vi ses om en vecka". Så nu får vi verkligen hoppas att detta håller i sej så Älsa pälsan får vara hund igen!!!

Jag är sååå in i h-vete GLAD så ni anar inte...ikväll blir det god mat och jag ska dricka en öl till.. eller två...känns som att detta ska firas...jippieCool

Måste bara tillägga....att det är kul att sitta och titta på alla hundar och deras ägare när man väntar....just med tanke på "look a like"...det är helt otroligt vad en del är lika varannTungan ute

 

   

    så vackerKyss

   

synd att det inte syns..men här är hon fnissig..svansen går och öronen får ett konstigt häng

ja hon blir full i skratt..när jag frågar om hon är gladSkrattande

goaste Bollnästrollet i hela världenKyss


     














Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards