Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Cirkus ,löp och Back on Track =)

Av Annica - 19 januari 2010 17:52

Ja käre nån! Här är det cirkus..Bollnäsa och Älsa är kära i varandra, Bollnäsa går in i löp nu...5 mån sen förra gången, och brudarna är sååå kära i varann! Den ena bjuder ut sej och den andra hänger på...kanonbra säkert för Älsas rygg...då har hon inte ont heller  det känns en aning genant på jobbet när dom håller på, en dag så hade Kenneth en ny affärskontakt på besök OCH naturligtvis så ville han hälsa på vovvorna.."oh my god" tänkte jag...MÅTTE DOM INTE JUCKA på varandra just nu...dom hann precis lämna kontoret OCH då började dom igen brudarna...sen kom en av dom som jobbar hos oss in till mej när dom höll på..han undrade lite försynt om det där inte var tjejer?!? Hihihi..jomen visst sa jag och Älsa är dessutom kastrerad..han ruskade på huvudet och gick därifrån... jag funderar starkt på att köpa dom varsin tvångströja...jaaa jag tror jag satsar på det   Och Bollnästrollet är inne i en riktig period då det mesta är läskigt, som människor och soptunnor och stenar osv...OCH hon har rejält med knäck i lurarna!! Det enda som hon förstår för tillfället är när ordet mat används..hon nästan river huset när det är matdags!

Jag har skickat efter två hundnättäcken åt vovvorna och en hundmadrass från Back on Track, jag köpte ju ett vanligt täcke första gången åt Signe, sen när Älsa fick problem med ryggen fick hon också ett, men nu när det var så kallt och Älsa återigen fick problem så hade jag i tankarna att hon kanske skulle ha haft ett tunnare täcke under det vanliga, så inspirerad av att Marita köpt ett åt Zelda så skickade jag efter varsit till mina,Ästher har ju inga problem men jag tänker åtminstonde använde det åt henne när hon är blöt..vilket hon är OFTA, det funkar ungefär som ett svetttäcke som man använde åt hästarna, det gör att pälsen torkar fortare, för även om man använder hundfönen så tycker jag att dom efterfuktas!! Madrassen är ungefär som en tempurmadrass som formas efter kroppen, snacka om att den blev populär för båda....det är meningen att Älsa ska få ha den i befintliga hundsängen....men som det verkar så vill nog Bollnäsa ha en också..tänk om jag tänkt på det istället för beanbagen jag köpte som INGEN av dom vill ligga på   jaja jag får väl skicka efter en till!

Bollnäsas ena favorit när vi är ute är att hoppa över diken om o om igen

spökhund

här letar hon efter sork..bläää tänk om hon hittar nån en dag!!

Men det bästa är ..

att springaaaa....

ju mer snö desto bättre

ett riktigt snömonster

gôtt med pinnar

spanar efter fåglar

pustar lite

snötrollet poserar


snygg Älsa pälsa

kloka Älsa..ja inte just nu då som hon håller på  

tok trollet

  var glad och nöjd för vet du vad, en björntjänst gör ju ingen glad  

jag blir att tänka på björnen Baloo när jag ser detta..hon gillar INTE täcket  

men det gör jag säger Älsa...

nämen titta!!! Bollnäsa har lugnat sej!

men madrassen blev en favorit direkt

Bollnäsa undrar om...

Älsa tänker ligga länge på den

mm..den är sååå skön

zzzz....          

fick nästan en chock i lördags när jag och Bollnäsa pulsade i snön på åkern vid torpet, den här kom och gick i snön!!!! Kanske ett tidigt vårtecken?

         

     

                                      

  

     

     

 
 
Ingen bild

malte o snoken

19 januari 2010 19:29

ska man inte ens få va ifred från spindlarna på vintern?!!! usch!
men tjejer då så ni håller på1 kom hit vetja, vi har tutat så mkt nu i onödan så vi blivit smått hesa...
Vi tycker ni va stiliga i era täcken!
småpussar

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

19 januari 2010 19:35

Men åh vad skön bädden ser ut! En sån vill Zelda ha nu sa hon=) så det blir väl för mig att börja spara, suck...
Som vanligt många kuliga bilder på Ästher, både jag, Jörgen och Lojjan har skrattat åt tokan=)))))))

http://zelda.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

19 januari 2010 20:00

Inte ska väl tjejer hålla på som ni gör. Man skall vä ha motsatt kön eller? Vi kan ställa upp frivilligt det har vi bevisat idag. Slutade med en fläskläpp för Matte. Bean Bagarna har inte varit så intressanta för oss heller, och Matte som köpte 2. Men nu helt plötsligt är dom jätte gosiga att ligga och sova i. Ha en bra kväll

http://www.bloggagratis.se

 
carina jonsson

carina jonsson

19 januari 2010 21:11

Det blev en härlig uppdatering ser jag :) Hon är himla mysig Bollnäsa *haha,många goa skratt får jag av att vara in och läsa och framför allt titta på korten ! Inget av detta kan ju jag skriva för Myra är LUGN till skillnad mot sin syster.Knasig kan hon vara speciellt ute,då är det fart och fläkt.I kväll är hon borta med mellersta tjejen och Mack vankar fram och tillbaka och längtar efter henne *ler.Sköt om dig/kramar om Carina & Mack-Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

19 januari 2010 22:57

Å fy fan vilket hemskt vårtecken, ursäkta språket...

Vad gott att de gillade madrassen, jag har haft en fundering på beanbag, men man kanske skulle satsa på en madrass i stället..

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

20 januari 2010 02:33

Va.. vaddåå, var det nån som luktar gott... JAG KOOOOMMMER!!!!
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Anette med Flock

Anette med Flock

20 januari 2010 06:22

Hahaha vilka knasbollar du har men jag tro alla tikar gör så:=) mina ridgebackar jag hade gjorde så oxå...snygga täcken men jag förstår bollnäsa hon tycker inte att man måste ha sådant...hon är allt en riktig vinterhund...tror att det svalkar bra i snön...var har du hittat den där madrassen?
Snyggbilder som alltid:=)

http://www.activeassar.se

 
ki

ki

20 januari 2010 07:06

hahahahha mina är exakt lika..Iza löper och alla rider=) kram

http://edsbytjejerna.se

 
Ingen bild

Kristin & Harras

20 januari 2010 09:17

Haha gud vad härlig hon är, Bollnäsa!! Min favvo!!
Ev ska vi ta en tur och hälsa på hos Böle! Sedan får vi se vad det slutar med, det vet vi inte.
Jo Zico blev bara 9 mån pga av en skada. Som opererades men det gick inte. och Atlas bor i Kungsör. Vi har inte träffat han, bara prata med hans nya husse!! Ja usch vad vi saknar han. Han borde vara här hos oss såklart!!

 
AnneSofie

AnneSofie

20 januari 2010 09:39

Vi beställde panerad flundra med kokt potatis och remuladsås på ett relativt snoffsigt ställe och kunde ju inte i vår vildaste fantasi tro att vi skulle få en sådandär findus-panerad-med-malt-fiskkött i. Vi var ju övertygade om att vi faktiskt skulle få en fíléad hel flundra med tanke på priset. Jag som jobbat med mat i hela mitt yrkesamma liv vet ju att det inte endast är mald flundra i dessa panerade underverk.
Man får gärna sälja dessa men då får man lov att stå för innehållet och inte stå och påstå att det visst är en hel filéad flundra.
Men, men mätta blev vi och som sagt - Jonas tyckte ju att potatisen var god.
Den såg dyr ut den där goa madrassen.
Här hemma kan man inte lägga för mycket pengar på sådana ting då det finns en fröken Marrón som käkar sönder dessa. Bean Bagen har jag varit sugen på men som sagt det är ingen idé. Hon gör sönder dem på nolltid.
Själv ligger hon på kökssoffan där vi har använt våran gamla tempurmadrass inklädd med konstläder. Den får vara i fred.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Ingen bild

marina

20 januari 2010 10:43

Som vanligt en rolig blogg och underbara foton!!Men..du skulle haft ett macro objektiv när spindeln kom!!Vilken fin spindel!!!ha det gott!!

 
Edith

Edith

20 januari 2010 10:54

En sån där skön madrass vill jag också ha ... jag ska prata med min matte. Ni är ursnygga ... Snötrollet och Älsa ... när ni poserar i snön. Spindeln måste vara ett vårtecken ... och spindlar för tur med sig, glöm inte det. Idag har jag regn och åter regn. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards