Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

Jamen visst

Av Annica - 23 januari 2010 16:06

I morse kl 8 skulle det jagas älg i skogen vid torpet, så himla trist då vi inte kan vara i skogen då! Så strax efter kl 7 så drog vi iväg jag och vovvorna, var så mörkt så jag ville inte släppa Bollnäsa då jag var rädd att hon skulle hitta nån snygg varghane att filura med  så hon fick vackert gå i koppel hon med. Jag tycker det verkar som hon går in i höglöp från dag 1  

Efter ett par timmar så tog jag dom i koppel igen och skulle bara gå en liten bit på vägen..jomen tjena..jag hann bara gå en liten bit på vägen som går ner till torpet så står det en jägare MITT I VÄGEN med bössan riktad mot skogen   ...jag vände på klacken och fick locka med vovvorna som tyckte det verkade spännande med en mysko filur stå så där, så det blev lite av åsnan Ior på dom bägge, synd att inte Bollnäsa drog av sitt berömda varnings skall. När vi åkte hem sen så hade dom slagit läger c,a 100 meter längre upp på vägen..men jag hörde att det inte blev nån älg för dom idag..kanske det berodde på att vi gått tidigare än dom på promenad jag och vovvs    

igår när vi var ute så dök Bollnäsa över denna kant och blev skiträdd för nåt..hon fnös och voffade till....

tillslut vågade hon sej ner..det var bäcken som var lite öppen och vattnet rann..

knasvovva...


hej å hå

ju mer snö desto bättre är Bollnäsas måtto

och att retas

med pinnar är skitkul när den andra är i koppel

Älsa är måttligt road


fågelskådarn..

hon önskade nog att den inte flög så högt

Älsa har sin "ge mej en godistiggar min" typ nu är det synd om mej så ro hit lite godis                      

                 

 
 
Edith

Edith

23 januari 2010 19:08

Vad trist att jägarna är ute så ni inte kan vara lösa i skogen. Kanske var det så att ni varnade älgarna för vad som komma skulle. Tur för älgarna. Bollnäsa du är precis som jag - du tittar på fåglarna i höjden och i träden. Det är inte alla som ser sånt. Pariserkramar.

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

23 januari 2010 19:42

Hoppas att det var ni som skrämde bort älgarna, det kunde de gott ha jägarna...

Ha en trevlig lördagskväll, går väl i romantikens tecken med två så kära vovvar :-)

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
carina jonsson

carina jonsson

23 januari 2010 19:45

Inga vår känslor här inte *haha.Går igenom huset och rensar bort en massa bråte som man samlar på sig och aldrig har nån jäkla nytta av.Grannen såg oss och kastade sig över våra saker och tog med sig en del hem......skit för den ena och bra att ha för en annan *haha.Underbara bilder på dina charmörer *ler.Nu ska jag ner källaren och se hur det går gubben min / kramar om

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

23 januari 2010 22:41

Mäh! hade dom inte sagt 8.00!? skit-jägare alltså... jamen det var ju rätt åt dem då att de inte fick nå´n älg=)

http://zelda.bloggagratis.se

 
inger

inger

24 januari 2010 11:47

Det var lika här hos mig i morse.Vi hade varit på vår skogspromenad,och var på väg hem igen.Som tur var så hade jag just kopplat hundarna,när det kommer tre bilar med jägare i.Dom hade iallafall såna oranga "hattar"på sig.
Om dom skulle jag älg vet jag förståss inte men nått var det iallafall. Hemska tanke,kanske det var varg dom skulle jaga(fast det får dom ju inte nu).Bäst att hålla sig inne ett tag.
Hoppas det är bättre med din Sigge slagskämpen.

http://colahundar

 
Ingen bild

Lena Backman

24 januari 2010 18:40

Fina bilder som vanligt! Fredrik o Nallen har skjutit älg idag...dock inte vid ert torp =O)

 
Ingen bild

malte o snokas

26 januari 2010 16:30

men hu så otäcka hundar på presentationsbilden, ni ser jättefarliga ut! en liten taxing darrar i kostymen... närå... vi vet att ni är sötsnälla!
pussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards