Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Bilbyte

Av Annica - 27 januari 2010 04:59

Japp nu blir det bilbyte IGEN! Den här vi har nu är ju toppen åt vovvorna men inte åt oss, vi har konstaterat att det är ingen bil för vinterklimat, krånglat massor så nu blir det volvo igen. Nackdelen är ju att det blir en aning mindre plats åt vovvorna, men vi har konstaterat att dom bor ju inte i bilen och den lilla tid dom åker bil får dom vackert stå ut. En till nackdel är ju att det blir högre att hoppa in i också men Älsa lyfts ju ofta in i den här bilen vi har nu också då hon inte ska hoppa i onödan så egentligen blir det ingen skillnad bara lite högre för oss att lyfta. Bollnäsa är en kvinnlig Stefan Holm och kan nog hoppa över bilen om hon vill så där är det inga problem. I den här bilen vi har kan dom ju stå men det kan dom inte i volvon men jag tycker inte att dom behöver stå utan får vackert sitta eller ligga ner under färden  Och sen är det väl bättre med tanke på om man skulle krocka.(hemska tanke) då har dom inte så stor plats att flyga runt på men det har dom i den här bilen!! Ja som ni ser så letar jag fördelar för att inte få dåligt samvete att det blir mindre plats åt dom  


hörru du matte vart ska du gå?

aha hämta posten skulle matte göra, då håller jag koll så länge

Älsa ville också se vad det var för post i lådan

hon önskade att det var nån post åt henne

men det var det ju inte så hon såg lite butter ut

Bollnäsa har siktat in sej på breven jag har i handen..

och tänkte hjälpa mej att öppna dom  

det ville Älsa också göra

snääällaa ge mej breven

då spanar vi på fåglarna i stället

men lite godis kan vi väl få då?

ja kasta hit lite godis NU

snyggaste brudarna i hela världen                                        

 
 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

27 januari 2010 07:15

Vilka gobitar som hänger på gärdesgården =) Tror inte det gör hundarna så mycket att de får lite mindre utrymme i den nya bilen, som du själv skrev de ska ju inte bo i den. I alla fall Atlas ligger ofta trångt och trycker även när han har möjlighet att ha hur mycket plats som helst :)
Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Ingen bild

Kristin & Harras

27 januari 2010 08:32

Vad gör du uppe vid 5 på morgonen??
Älskar "Älsas" blick!! Bollnäsa behöver jag väl inte kommentera va??

 
Ingen bild

Mia

27 januari 2010 10:37

haahaha Ja hitta på alla ursäkter så du dövar ditt samvete =)
vi skulle kunna ha en pyttebilom vi haft 3 som Myzak o Lejja, de kan ligga hur trångt som helst, Bamse vill ha space!
underbara kort som vanligt! Må så gott!

 
Ingen bild

Anneli

27 januari 2010 13:02

Jaha..man hinner precis lära sig vilken bil ni har o då är det dax för byte..förstår att ni vill vara anonyma när ni glider på byn;)

 
ylca

ylca

27 januari 2010 13:07

Man blir alltid lika glad av att se dina två troll, skönt att Älsa Pälsa håller sig bra i ryggen. Så som dina troll kan knö i eran säng tillsammans med er så skulle dom säkert kunna få plats i en liten folkvagn. Men det är klart, det är skönare o mjukare att ligga uppe på matte då kan man ju ligga hur trångt som helst =) kram, kram. Blir det någon företagsgala i år för er???

http://daladjurbardbloggagratis.se

 
Maria och Bengt

Maria och Bengt

27 januari 2010 15:25

Ja det är ingen dum bil, vi har en V70 2008 själva och Bamse och Valle verkar stortrivas i den. Dom får ju ligga så nära som dom vill. Vi har det bara bra varmt och skönt. Hoppas ni har det också bra. Har förresten kunnat lägga in ett inlägg. Kors i taket. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
AnneSofie

AnneSofie

27 januari 2010 15:33

Det är som du säger med volvo. Vi har haft volvo 945 under hela tiden som vi har haft hundar och det gick ju bra med två leonberger men nu har vi ju tre. Det fick bli en VW Caddy med skåp. Vi ska sätta in väggar och tak i den av galler för det är ju som du säger; de får ju inte fara runt om man skulle krócka.
Håller på med köket fortfarande så jag är inte så flitig på att uppdatera eller hälsa på hos andra.
Men de är så fina era hundar. Vilka tydliga bilder du får trotts att den där Bollnäsa är som ett yrväder.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Edith

Edith

27 januari 2010 17:34

Vad fina ni är bredvid gärsgårn. Riktiga snyggingar. Ja det där med bilar är ett jobbigt kapitel, säger min matte också. Hon är inte alls bilintresserad. Bara bilen startar blir hon glad. För övrigt tycker jag att er matte ska ge er alla brev med räkningar så slipper hon dom. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
carina jonsson

carina jonsson

27 januari 2010 17:45

Volvo du vällan bra :) Vi har en XC med hund burar bak,volvos orginal och det fungerar såååå bra,halva skuffen är Myras och den andra halvan är Macks ( ja ja,han är liten förstås),men vi har kört 2 Lejon också och det utmärkt,så det så.Härliga kort,tack för alla goa bilder du lägger in *ler /kramar om

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Britta

Britta

28 januari 2010 13:07

Kikat in och kollat vad du och de stora vovvarna gör i all snö.. Många härliga bilder :)
Puss puss från små vovvarna!

http://www.englas.se

 
Ingen bild

malte o snokas

28 januari 2010 16:03

å vilka söta blickar ni kan "skjuta" tjejer!! vore det vår matte skulle hon låta er göra konfetti av posten!
slafspuss

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

28 januari 2010 19:49

Volvo är bra bilar och jag tror nog voffsen nöjer sig med lite mindre plats:)
Jasså du får hjälp med posten du:)

http://zelda.bloggagratis.se

 
inger

inger

29 januari 2010 12:06

Tjolahopp.
Visst har du de snyggaste brudarna i Smebacken.När jag går efter posten,så kan hundarna inte se mig hela vägen.Då ställer sig Pontus på gärdesgården.Sätter näsan i vädret och YLAR.Han låter som en varg,så man får hoppas att han inte lockar hit nån vargtik nån dag.
Ha en skön helg

http://colahundar

 
AnneSofie

AnneSofie

29 januari 2010 12:16

När jag ser den översta bilden på Bollnäsa ser jag Marróns likadana (något lite fundersamma) ögon.
Något bekymmrade veck i pannan - kanske grunnar de på vad de kan hitta på för något latjolajbans inom snar framtid...
Här snöra det igen!
Jag är nöjd - det behöver inte komma ner mer. Var i sta'n en sväng och den nya snön som kommit ner i dag gjorde vägarna glashala.
Trevlig helg.
Från oss alla i Lerdala

http://www.sofielundilerdala.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards