Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Nu så!

Av Annica - 29 januari 2010 16:45

Ja nu så står det en volvo på gårn igen  så nu får vi hoppas att vovvorna får plats....annars får vi väl fälla sätena så dom får hela baksätet också  

Annars är det väl som vanligt cirkus här..Bollnäsa löper och är i sitt esse och har två dagar på raken bjudit ut sej till Sigge...och det går inget vidare  annars kan hon sitta uppe vid gärsgårn nån timme åt gången och tråna och hoppas att det ska komma nån snygging inseglande till henne..ve o fasa...jag lovar att jag kollar ofta så hon inte fått sällskap!!Igår morse när jag gick med dom så gick vi mot vårat idrottsfält och var på väg att snedda däröver då jag får se att det kom en människa med en lös hund...och om det var den jag tror så var det en hanhund....shit tänkte jag...finns det folk som har så lydiga hanhundar att dom inte springer till oss när man har en tik i höglöp??? Jaa jag tänkte då inte chansa på att han hade sån ordning på sin hund  så vi vände och gick åt andra hållet!  Härom dagen när det snöat så mycket så på kvällen var jag ju tvungen att skotta..skotta snö med Bollnäsa är inte kul..hon anfaller spaden hela tiden och det är superjobbigt....jag stannar upp och hon slutar..jag börjar igen och hon med..suck...jag satte på henne ett täcke för jag hade ingen lust att torka henne torr för sjuttielfte gången denna dag...men herregud hon blir ju helt galen...kastar sej som en kamikazepilot runt i snön och in i buskar och springer med rumpan i vädret för att bli av med täcket..det ser ut som man strött klipulver i pälsen på henne  sen helt plötsligt ger hon sej och är som vanligt....jaa jag har en "one of a kind" hund  

Jag känner mej inte pigg..jag känner mej sjuk men är INTE sjuk...det luktar snor i näsan..jaa men ni vet vad jag menar va? Och orkar ingenting...promenad med hundarna och snöskottning  då känner jag mej dö  jaja sluta gnäll nu Annica...japp det ska jag  

Idag hittade jag på en Cd skiva med bilder som jag inte hade sett på länge...mm.. det var bilder på Signe och Sigge och Älsa...ojoj det känns som ett rejält knytnävs slag mitt i solarplexus...jag saknar Signe så det finns inte ord för det och det knyter sej i magen

  

täcke ÄR pest..

Älsa kollar vad hon håller på med

hon gräver bara ner sej i snön

finaste Älsan

finaste Ästher

kärleksparet  

tjohoo...

nu kommer jag till dej matte



hahaha lilla Sigge var grårandig som liten och hade dom största fötter jag nånsin sett på en katt  

Signe o Älsa feb-2006       

Signe o Sigge mys i sängen................              

                          


 
 
Ingen bild

kusin fia

29 januari 2010 18:07

haha lite plutt sigge, så söt han var liten

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

29 januari 2010 21:16

Åh vilken jäkla snygg volvo!!! Vill ha!
Hihi Bollnäsa då, åh vad jag gillar henne!!!!

http://www.freewebs.com/pipps

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

29 januari 2010 21:34

Hahaha, Jörgen hälsar att du ska sluta dricka ur vovvarnas vattenskålar så går snart sjukdomen över=)))))))
Men vilken liten sötis Sigge var då! Då visste du inte vilken vild krigare han skulle bli=)
Förstår att du saknar goa vackra Signe, det gör ont i mig bara att läsa det du skriver och sen se bilderna:(
Kraaaaaaam!

http://zelda.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

30 januari 2010 09:18

Ja han var verkligen en sötnos. Men hur kan du stoppa henne ifrån att träffa killar. Det är väl bättre än att hon skall testa Sigge. Vi har det bra, lite molnigt idag men solen tar ju iallafall. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

30 januari 2010 10:44

Hihihi.... vad jag skrattade när du beskriv "småbarnstiden" med Sigge i mina kommentarer=)))))))))) En riktig goding;)

http://zelda.bloggagratis.se

 
AnneSofie

AnneSofie

30 januari 2010 13:51

Hejsan.
Panter väger i nuläget 7,5 kg mensom du säger så tappar han lite vikt under sommaren. Han har också väldigt grov benstomme och stora tassar.
Veterinären tror att det är lite raskatt inblandad pågrund av hans storlek. Vi vet ju inte för han är ju en hittekatt.
Nu kaklar vi färdigt i köket.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Ingen bild

Ylva

30 januari 2010 16:28

Otroligt vackert huvud Signe hade, lilla skruttan. Hon har det bra där hon är, bekymmersfri, smärtfri och förmodligen har hon det bra mycket varmare, grönare o skönare än vad vi har. Ha en trevlig helg. kkkrraaam.

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

30 januari 2010 16:57

Snygg Volvo!!! Jag skulle också vilja ha ny bil, men det får nog vänta....då blir det nog en Volvo eller en VW.
Trevlig helg!

http://www.atlas.blogg.se

 
Edith

Edith

30 januari 2010 20:15

Oj vad snabbt det gick med bilbytet. När vi ska byta bil tar det månader att bestämma sig. En jättefin Volvo har ni köpt. Blir bra för vovvarna. Bollnäsa verkar vara en riktig personlighet. Hon vet vad hon vill. Älsa ser så himla klok ut. Det är som all världens visdom finns i hennes ögon. Matte blir likadan som du när hon tänker på sina gamla hundar. Hon blir så vemodig då. Men så tänker hon på att nu har hon ju mig och då blir hon förstås jätteglad. Försök tänka så du också Annica. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

31 januari 2010 11:06

Bara jag igen:) Glömde ju skriva att nya bilen är ju skitafin! Tror ni blir så nöjda så, även voffsarna=)

http://zelda.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

31 januari 2010 19:35

snygg bil! hoppas det går bra med vovvarna i den1 vilka härliga snöbusbilder!
det där februarimottot är bra! tror Älsan är tokmysa o intelligent!
slafspuss

 
Christel och Herman

Christel och Herman

31 januari 2010 19:36

Japp, du såg rätt, jag har äntligen börjat blogga igen. Jag hade tänkt kika in och tala om att jag nu har börjat blogga igen, men vi håller på att renovera köket, så dagarna gick och Du hann före mig in på min blogg.
UNDERBARA bilder och härliga rader som vanligt om dina goa hundarna, speciellt Din busiga "Bollnäs" tjej, ha ha ha. Lika busig som vanligt ser jag.

Och så bilden på den fina Signe. Förstår att saknaden är stor.

Kram Christel och Herman

http://www.petrini.be

 
Stella & Doris med matte Lotta

Stella & Doris med matte Lotta

31 januari 2010 21:03

Om man bortser från det faktum att Sigge är katt, så hade det väl blivit väldigt lattjo valpar efter honom och Ästher, tänk dig humöret på dem :-)

Väldigt snygg bil!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Carina T

Carina T

31 januari 2010 22:47

Muuu på dig ;)
När man ser bilderna på Signe och Älsa så syns det så tydligt vilka de är kullsyskon med. Samma blick.
Tyckte Sigge såg lite så där halvvild ut som liten =))))
Bääää nu går jag och lägger mig ;)

http://ozzyeddie.se

 
Anette med Flock

Anette med Flock

1 februari 2010 05:43

Vackra Signe hon ser så klok och underbar ut... klart man blir ledsen när man tittar på gamla bilder och tänker tbx i synnerhet när ens älskade djur går bort i förtid....det är orättvist...och Kung Sigge hahahah vilken liten sötnos....grattis till nya bilen...

http://www.activeassar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards