Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Släpp fångarna loss

Av Annica - 26 maj 2010 18:55

Ja nu har jag släppt loss mina fångar efter hostan! Vet inte om jag överdrivit i att hålla dom lugna...men nu är det 14 dagar sen sista hostdag, ska höra med våran veterinär när jag kan vaccinera mot kennelhosta så ska jag göra det, ta det nya som duschas upp i näsan på dom och hoppas att det är bra, måste bara komma ihåg att ge dom det 1 ggr/år sen också! Gissa om det berömda "one of a kind" BollnäsTrollet sprang när jag släppte henne i skogen...ojojoj..nästan så jag blev rädd att det blev för mycket i början!

så här urbota "trökigt" är det att vänta på att matte får på sej kläderna för en skogspromenad

wihooo ögonen går i kors av lycka att vara fri

vissa tar det lite lugnare

Bollnäsa har nästan tappat all päls och det som är kvar är inte kul..tovor och trassel..har klippt av henne "brallorna" så hon ser för jä**** ut!!

Älsa pälsa har däremot hur mycket päls som helst...men hennes tovas inte på samma sätt

och det är lättare att borsta henne även om hon inte heller tycker att det är så kul..Trollet sticker all världens väg bara hon ser en borste hon



retstickan tog Älsas pinne

nananana..du kan inte ta mej

kan jag visst sa Älsan

jag hann precis ta detta foto...sen poff...jag låg i mossan  

ööö...fööölåt då  

Älsa "råkade" hittade lite skit att rulla sej i...det var en älg som hade ätit lite för mycket grönt... och det luktade.....                                    

 
 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

26 maj 2010 20:26

Vad skönt att hostan är borta och busfröna kan busa igen ;) Ibland känns det som om man överdriver med försiktighet, men hellre det än att det tar om.
Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

26 maj 2010 21:26

Ja man klart att ni skall ta igen allt ni inte fått göra, busa och springa. Skönt att hostan har gått över, hoppas ni slipper den någon fler gång. Nospussar från grabbarna

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

27 maj 2010 07:54

Grattis till lössläppet och hostfrian! Ni är snygga där ni busar fram i skogen! Nosgos!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

hem kommen kusin

27 maj 2010 08:11

hallå min små eller stora lurviga kusiner ni måste ju hålla eran svarta fyrfotade panter broder hemma när jag kommer och hälsar på ;P

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

27 maj 2010 11:28

Tjena Tjejer!!!
Idag säger jag som RUDI. Grattis till lössläppet.Här ner i SKÅNE har vi kosläpp, men jag tycker att det låter jädrans roligt att släppa lössen fria. Ja kära nån vad rolig jag e idag. Nu kom jag ju på en sak. Är det ni som e lössen? Nu blir ni mina bästa luspolare. Fasen va kul.
Kram från Snygg-Göte von Fornborgen!

http://colliepojken.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards