Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

När du får oväntat besök

Av Annica - 20 juli 2010 13:31

Så säger ju reklamen att man ska bjuda på kaffe! Ja vi kan väl säga så här att det besöket i morse kunde vi varit utan och definitivt så hade jag rakt ingen lust att bjuda på kaffe. Har varit en sån där ränna uppe natt i omgångar med hundarna, sen i morse halv 5 så kom glada trollet upp i sovrummet och jag talade om för henne att hon omöjligtvis kunde vara nödig utan hon skulle gå o lägga sej, pang pang pang..matte vad kul är du vaken...suck...panget kommer av att svansen slår i väggen....vänder på mej så hon inte ska se mej....hahahaa...då kör hon in nosen under täcket och pussas, jag reser mej upp och går ner och öppnar altan dörren så hon kan lägga sej ute på plattorna, jag stänger köksfönstret först så det inte ska bli korsdrag, går upp o lägger mej igen, går nån timme så kommer trollet upp igen...lika glad....men ååååå......efter en liten stund så skramlar det till i köket....svär lite tyst över katt skrället som rev ner sin matskål....slut på maten alltså....jag ligger kvar och hundarna bryr sej inte heller....snart hör jag ljud i trappen och tänker att nu kommer Sigge också....hundarna flyger upp ur sina bäddar och landar i hallen utanför sovrummet med en smäll, jag flyger upp och tror det slagit runt på dom..jaga katten så där..och Älsa också???!!! Det var bara det att det var inte katten..det var fröken Skata.......men åååååååå, in med hundarna i sovrummet och stängde dörren, öppnade fönstret ovanför trappen och undrade vart skat kräket tagit vägen, joo hon satt och flaxade i hörnet inne i lilla rummet och kom ingenstans utan hoppade upp o ner på hundmatssäckarna som står där, jag tänkte först ta henne direkt men kom på att hon säkert skulle HUGGA mej i händerna, rev tag i ett tygstycke och tänkte kasta över henne..men då tvärvände hon och flög mot det öppna fönstret och tog sej ut...ja då var det bara att börja torka skatskit...kul kul....det var på köksbordet, på golvet, i trappen och lite överallt, så inte vet jag hur länge hon varit inne...kattmaten hade hon då ätit upp, men det var inte den skålen som jag trodde som låg på golvet utan det var en annan hon vält ner....skit skata, snacka om fräck o tuff att våga knalla in så där genom den öppna dörren och knalla uppför trappen, och vilken j***a tur att inte BollnäsTRollet fick tag på henne....jag tror inte hon kunnat flyga nå mer sen isåfall!


Sen kom vi på att vi skulle åka till skogen och titta efter kantareller på ett ställe vi hittade på förra året, lite okänd mark alltså....Kenneth gillar inte att utforska nya ställen så han pratade om att vi inte skulle gå så långt...hihihi.....efter ett tag så säger han jag går lite neråt här jag, jaa säger jag och har full koll på vart han är...tills jag hittar några kantereller och tittar åt ett annat håll....hallåååå vart är du ropar jag...inget svar...jaa jag vet att han hör lite dåligt så jag ropar HÖÖÖÖGRE...näpp inget svar....äsch jag ringer väl då o tar upp mobilen trycker iväg samtalet....INGEN täckning...oooo my happy day alltså...det var kvavt värre  o bromsj**** högg och myggen kröp in i öronen på mej och jag svettades så in i vassen, jag hade Bollnäsa i koppel och Kenneth hade ju såklart Älsa som INTE drar i skogen...jag stog still en stund för att försöka orientera mej...inte en suck att jag visste var jag var.....jag gick lite åt sidan och då fick Bollnäsa upp ett spår...men jag var lite osäker på om det var Kenneth o Älsa hon spårade eller den där älgen som hon nyss spårat upp..eller jaa han hade nog nyss varit där för hon spårade iaf upp hans skit och smaskade lite på så jag visste ju inte om det var det hon kände igen, men jag släppte på henne och jäsiken vad hon drog mej i skogen...jag trodde f*n nu bryter jag benen av mej...jag var tvungen att stanna, och jag tänkte att jag busvisslar få se om nån hör, ja och såklart kan jag inte busvissla utan att stoppa fingrarna i munnen....urk....tittade på mina bruna gula svamp plockar fingrar..jaja nöden har ingen lag....och lååååååångt åt helvete hör jag en svag busvissling tillbaka...jag släpper på trollet igen och ja visst har hon spårat rätt från början...men jag visste ju inte....efter ett bra tag så hittar vi på Kenneth o Älsa på en grusväg, hahahaaa lika svettiga dom, vi börjar gå efter vägen och hoppas det är den vägen bilen står på vi går...tänk om vi kommit ut på en annan väg!! Nej då det var rätt, efter c,a 1 km så står bilen där, gissa om det var gott med vatten tyckte vi allihop! 

Så det har varit en händelserik morgon och fm  


frös ju in vatten i påsar åt vovvorna så dom skulle få svalka sej lite, det var ingen vidare succe, så jag gjorde om det men denna gång stoppade jag i korv..dåå blev det jätteintressant

oh såå gott

efter att ha ätit korvglass blev båda galna och fick fnatt i värmen

tjohooo


Älsa tyckte det var nog och brottade ner trollet

Denna vecka är det agility tävlingar här hela veckan och Flamenco o hans matte Nanna är med och tävlar, jätteskoj att titta på och jag har fotat lite grann där.

i väntan på nästa start måste man pussas lite tycker Flamenco

           

           

 
 
Rudi

Rudi

20 juli 2010 15:14

Men jösses, vilken morgon och vilket äventyr!Vilken tur att allt slutade lyckligt. Ni får väl ta er en tupplur så småningom för att orka med resten av dan? Ni är så härliga när ni busar, tjejer! Puss!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Nanna

Nanna

20 juli 2010 16:28

Hej på er..igen!!Vilken fräck skata!!Tur att inte dogsen hann påna'!Vi hade en kissekatt inne häromkvällen..båda hundarna sov lyckligtvis djupt..trots att missen var bara 2 meter från dem!Där hade hon tur!!TACK för alla fina..och mindre fina bilder(de med matte på)!Du är bäst..kram kram

http://www.la-sirenitas.se

 
Edith

Edith

20 juli 2010 16:34

Fy sjutton för att få in fröken Skata. Hon hade tur som hittade ut och klarade livhanken. Det vi får in är fjärilar i mängder ... bara trevligt ... och JÄTTEstora gräshoppar ... som matte hatar. Vilken tur att ni återfann varandra på slutet. Måste ha varit lite spännande. Nospussar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

20 juli 2010 19:01

Ja vad ska man säga, ni verkar då råka ut för allt och ingenting. Vilken tur att det slutade gott tillslut. Ha en fortsatt bra dag. Nospussar från grabbarna i Norr.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Lillan, Zelda & Ninja

Lillan, Zelda & Ninja

20 juli 2010 19:30

Jeeesus, vilken morron du haft! Det var då minsann en fräck skata och tuff!
Hahaha, säkert lite läskigt men hemskt roligt att läsa om skogsbravaden ;)

http://vattenhunden.wordpress.com

 
AnneSofie

AnneSofie

21 juli 2010 16:41

Vilken bra idé!
Korvis - måste provas.

Skata inomhus lät inte som någon höjdare precis.
Vi har precis kommit hem och har påbörjat projekt hönshus.
Fåglar ja - men utomhus i egen boning. Leo älskar också fåglar så vi får hängna in dem väl.

Sommar på er allihopa!

http://www.sofielundilerdala.se

 
Marita

Marita

21 juli 2010 18:32

Halloj:) Ja, jag är jättenöjd med shampot men har aldrig testat balsamet, borde jag alltså göra? har haft balsam kvar av annat märke men idag var jag lite för lat för att använda balsam alls :P

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Britta

Britta

22 juli 2010 10:29

Fy då vilken tjuvskata.. sådan har vi oxå.
Tänk när skatan kunde gå mitt framför nosen på Bamse bullterrier och sno hans mat :)

Sommar puss till stora vovvarna från de små

http://www.englas.se

 
Anette med Flock

Anette med Flock

23 juli 2010 06:29

Hmmm ja det var en synnerligen fräck skatusling och orädd hon eller han skulle bara veta hur det kunde kännas att få en liten nafs av Bollnäsa:=)) vilket skogsäventyr du var med om....tur att ni hittade varandra igen då så du slapp gå långt:=))

http://www.activeassar.se

 
Edith

Edith

23 juli 2010 14:27

Hej brudar, jag vill bara skicka er ett lugnande meddelande. Hilda stannar självklart kvar hos mig. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

23 juli 2010 16:46

Ha ha, Kulans skrattar så hon kiknar när vi läser om era bravader. Om man skall få sig ett gott skratt så skall man gå in på er blogg säger hon.
Annars har det blivit lite dåligt med både bloggandet och läsandet av bloggar på sista tiden, för tiden räcker inte riktigt till.
Ha nu en fortsatt helt tokig sommar :-)
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.sewwwww

 
Grannen

Grannen

23 juli 2010 22:28

Kul att ni också haft besök av den beryktade SKATAN:( Vart är alla korten från tävlingaran?? Ja,jag menar inte på våra krullisar utan alla andra som du fotat???

http://www.la-sirenitas.se

 
Wille

Wille

27 juli 2010 19:03

Men jösses vilken mogorn och dag du haft ! Lite väl mycket på samma gång kanske.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Frippe & Cash

Frippe & Cash

30 juli 2010 12:30

Hej och hå vilken natt och dag ni har haft då!!
Har läst igen om lite snabbt och vilka bilder du tar sen!!! Vad trevligt det såg ut mad gärsgården runt huset. Vilket trevligt promenad stråk ni har där hemma!!!
Kram på er nu ska jag läsa vidare hos dom andra!

http://frippe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards