Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 24 september 2012

Grattis

Av Annica - 24 september 2012 21:22

ja idag fyller "kattastrofen" Sigge alias byskräcken 12 år ....tänk vad mycket han hittat på under dessa 12 år antal slagsmål han vart "inblandad" i har jag ingen aning om...i början förde jag dagbok över alla hans blessyrer han fick...men efter några år så slutade jag...undrar hur många veterinär besök han gjort??Tänk när han var som värst....han klättrade i fönstren så när det var jul så hade vi dubbelhäftande tejp under ljusstakarna och  vissa knöt jag fast i fönstren när jag tröttnat på att köpa nya lampor i ljusstakarna,när man klädde på sej så klättrade han upp för jeansen och det gjorde jävelusiskt ont och när vi skulle gå ut så slängde vi in leksaker i köket och sen rusade vi mot dörren och i princip knuffade ut varandra genom dörren så han tok katten inte skulle smita ut, när vi åkte till Rom skulle min mamma vara kattvakt...bara det att hon knappt såg han på hela veckan, när vi kom hem på natten satt han i trädgårn och väntade på oss, sen ett tag efteråt när hon hälsade på oss så gick han omvägar när hon var här, antagligen var han rädd att vi skulle resa bort igen..... Haha tänk när grannen åkte till konsum i sin kombi och kommer ut från konsum och ser sigge titta ut genom bilrutan av samma granne blev han inlåst ett dygn i hans hus..ojoj vad jag letade det dygnet....cyklade runt och var övertygad om att han blivit överkörd...tills grannen kom hem och Sigge skuttade ur hans hus ja mycket tok har han vart med om tokmissen...bästa Sigge som finns han delar numer gärna säng med mej och jag sover som en kratta då han vräker sej som den värsta marodör...äsch det gör inget idag har han vart extra bortskämd och ätit finmat hela dagen så GRATTIS Sigge på din 12 årsdag ja må du leva uti hundrade år

ja hipp hurra jag fyller år...ge mej go mat tack

men please kan nån ta bort denna stora näsa  så jag kan lägga mej till ro

zzzz så skönt lugn o ro..

 
 
Ingen bild

Lena Backman

24 september 2012 21:49

Fina, fina Sigge <3

 
Rudi o matten

Rudi o matten

24 september 2012 22:41

Ett tolvfaldigt grattis till Sigge!!

http://www.bmwsfgotoblogg.blogspot.com

 
Carina T

Carina T

24 september 2012 23:12

Hipp hipp hurra hurra hurra hurra! Grattis Sigge, tycker du ska ta upp de där bustagen igen ;)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Matilda

Matilda

25 september 2012 05:56

Stort Grattis till Sigge!

http://www.aquaseers.se

 
Ingen bild

Annkie Hasselkrantz

25 september 2012 06:20

Stort grattis till byskräcken!!!!
Låter som att han har gett sin matte många glada skratt & stunder, samt ett & annat grått hår under sina 12 levnadsår =D

 
AnneSofie

AnneSofie

25 september 2012 08:10

STORT GRATTIS!
Panter & Astrid hälsar

http://trubbelochgrubbelisofielund.blogspot.se

 
Ingen bild

sigges moster

25 september 2012 08:50

Hahahaha jag gud va "tokig" han va som liten :) Rättare sagt skvattgalen hihihihi men såå mysig.. GRATTIS SIGGE från "moster"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards