Älsa & Ästher

Alla inlägg den 28 april 2012

Av Annica - 28 april 2012 07:11

I morse när jag vaknade, då trodde jag för en sekund att jag drömt en ond dröm och det inte var sant det som händer mina vovvor! Tyvärr insåg jag snabbt att jag tyvärr inte drömt.

Vi fick hämta hem Ästher igår eftermiddag efter att ha först pratat med en veterinär på telefon, och jag hade ju hoppats att hon skulle säga att Ästher är fullt frisk, ....dom hade kollat en massa men inte kunnat sätta fingret på vad det är, det som fick mej att reagera var att även hennes trombocyter var lite för låga, inte super låga men ändå! Och ett av levervärdena var i gråzonen som hon uttryckte det, dom hade tagit ett annat leverprov men det fick jag inte reda på då det inte var klart. Jag skriver lite ur journalen hennes:

Vi har uteslutit flera tänkbara orsaker till Ästhers symptom som
metabolisk

rubbning, hypoglykemi,levershunt mfl.. Den starkaste
misstanken i dagsläget är

att det rör sej om en intrakraniell
process som tex blödning, blodpropp eller

tumör.Då symptomen är så
pass kortvariga så bedömmer vi det ej som indikerat att

gå vidare med bilddiagnostik av hjärnan idag, men vi har bokat tid för detta vid
återbesök på onsdag 2/5.
Och så har dom kollat reflexer o ögon och det är då inga fel.
Men VARFÖR ska mina hundar drabbas så hårt, ja så säger väl alla som
drabbas vad det än är som händer jag vet det! MEN!!!
Vi satt ute i väntrummet sen vi betalat, försäkringsbolaget hade stängt men vi fick betala våran självrisk och sen får vi väl hoppas att dom godkänner resten av beloppet, veterinären hade skrivit beteendeförändring och det tar nog inte försäkringsbolaget, men sen skrev hon dit resten om hjärnan så jag hoppas dom tar det
Dörren öppnas och då får BollnäsTrollet syn på oss!!! Hahahaaaaaaa synd att ingen kunde filma, sköterskan åkte kana på sina skor sen var cirkusen igång, jag fick sätta mej på golvet för hon var såååå lycklig att vi kommit för att hämta henne, hon tjöt rätt ut vårat toktroll,och studsade på och över oss och överöste mej med pussar och "käftsmällar" andra människor i väntrummet kunde inte annat än skratta och sköterskan hade aldrig sett nåt liknande sa hon...hahahaaa neej hon har väl aldrig träffat världens bästa troll förut. Ästher hade varit mycket med denna sköterska sa hon och det kändes skönt då jag vet att Ästher inte tyr sej till så många OM det inte passar damen . Och dom hade gått låååååååånga promenader runt Strömsholm innan hon kissat läääääänge, och nr 2 hade hon ju så klart inte gjort, det var det första hon gjorde när vi kom till torpet och jag släppte ut henne.
När vi åkte hem fr Strömsholm så valde jag återigen att inte sätta ihop dom, då Bollnäsa inte är okej och dom vart i från varandra, så in med Älsan i baksätet och Ästher längst bak, ojojoj vad hon klagade och stirrade på mej, hon ville vara med mej och sen ville hon nog inte sitta själv, men hon lugnade sej efter en stund...för hon upptäckte att hon även denna gång hade en linda på benet så den pillade hon bort och Älsan är ju bara världens snällaste, hon finner sej i allt, är väl sällan eller aldrig hon åkt i baksätet så där, hon har ju lite knöligt med sin kropp att vända sej och så om det inte är stor plats men det fixade hon plättlätt, fick stanna en gång bara för att "ta" tillbaka henne i baksätet för hon slängde fram sina framben emellan framstolarna och det insåg vi alla tre att nääee Älsa det här blir inte bra
Igår efter mat så somnade Ästher och sen fick jag ut henne på kvällspink sen har hon sovit hela natten, jag har pillat på henne ibland för att se om hon lever för hon har sovit sååå djupt att jag knappt sett att hon andats. Vet sa att är det "bara" en liten propp/blödning så kan den absolut läka ut av sej själv!!!
Men kan tala om att jag är riktigt rädd för vad det är som hon har råkat ut för och vad som försigår i hennes kropp.....
Jag som är så glad över Älsas tillfrisknande och så kommer detta...... min veterinär Torkel sa...jag lider med dej ska du veta, vilken suverän veterinär han är som bryr sej och ställer alltid upp.
och jag själv funderar på om det är nån där "uppe" som har nåt starkt emot oss?!
Ästher är iaf glad och svarar på alla kontakter jag ber om så det känns skönt, men jag tyckte hon var lite vinglig när vi var ut i morse, visserligen har jag kopplat på mina "hökögon" så jag ser allt
Det "lustiga" är att när vi ska dit med Ästher igen så fårvi samma veterinär som Älsa har, Rebecca Berg och det känns MYCKET tryggt....men samtidigt så känns det knasigt, undrar vad hon ska tro om oss (vad gör dom med sina hundar) haha nej får väl hoppas att hon inte tycker så!
Sen undrar jag om 4 årsåldern är en ålder då det kan hända saker i hundarnas liv? Alla mina 3 vovvor blev ju sjuka då  Nu har "vi" ätit frukost och det som känns så konstigt nu är att hon inte studsar upp när jg närmar mej skålarna, men hon äter med god aptit.
Snacka om att torsdagen kändes som "Upp som en sol och ner som en fläskpannkaka", tänk allt var som vanligt, inget konstigt och vi gick promenad osv....sen bara kaos när jag kommer hem......
Kan ju bara be och hoppas att nån där uppe tycker om oss bara lite grann så allt blir till det bästa som går! För nu är det bara uppförsbacke
på jobbet i onsdags..tiggde som vanligt
somnade skönt nära Älsan igår
      
 

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards