Älsa & Ästher

Alla inlägg den 30 april 2012

Av Annica - 30 april 2012 11:08

Från igår eftermiddag vände BollnäsTrollet på en femöring och blev så pigg!!!! Men först igår morse blev jag jätterädd, hon kliver ner från sängen och är jättehalt på höger framben...jag tänkte så där knäppt nu håller hon väl på att bli förlamad. Vi tog båda med på en liten liten promenad och då försvann hältan, sen har hon små haltat lite när hon har rest sej efter att ha vilat och jag kan se liiite markering ibland när hon går! Så kanske en sträckning då?

Sen gick jag med dom en sväng igår eftermiddag och helt plötsligt så går hon före mej i rask takt?! Sen städade jag bilen och var tvungen att flytta den lite och då blev hon galen och skällde o studsade för att hon inte skulle få följa och när jag klev innanför gärsgårn fick jag fan  hon studsade på mej och naggade mej och höll på att välta mej...alltså helt normal  sen klagade (tjöt) hon för att hon inte kom åt att halshugga damsugsarslangen när jag dammsög deras fäll från bilen...ja den ska bara dö när jag tagit bort munstycket...sån har hon alltid varit, hon tål den helt inte!

Vi skulle ha varit till Strömsholm idag med Älsa men veterinären ringde och dom hade bokat fel för kardiologen var ledig idag och hon vill ju också träffa Älsa så då fick jag ny tid till båda på torsdag och det är ju toppenbra!

Så nu vill jag bara att allt ska bli till det bästa och mina vovvor får vara friska. Nu drar vi till torpet igen så vi slipper fyrverkeriet som blir här nedanför oss ikväll då vi bor granne med kommunens största brasa och stoooort fyrverkeri!

Håller mina tummar att inga hundar blir skrämda idag!!

här var hon inte så pigg

dom har ju rakat henne på benet när dom tagit prover och hon kan inte låta bli det hon tvättar frenetiskt så det blir alldeles irriterat, och lindorna plockar hon bort men en avklippt strumpa funkar riktigt bra!

Igår ändrades blicken 

 

börjar leta efter fåglarna igen 

och Älsan mår så bra nu

 hon är superpigg, igår gjorde hon ett sånt där knas skutt emot mej och skällde, minns inte när hon gjorde det sist 


måste väl ta med en bild på växthusbyggarn  men det blir bra....och nu måste det bli klart då växterna snart får panik inne 

                                

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards