Älsa & Ästher

Alla inlägg den 15 april 2012

Av Annica - 15 april 2012 17:53

Älsa är helt klart piggare, så jäkla skönt om det beror på att vi minskat kortisonet eller om hon är friskare vet jag inte! Nu kommer hon upp på fötter utom på morgonen då hon legat för länge och musklerna somnat för mycket, då får jag spänna musklerna och hjälpa till   Och nu följer hon med på korta promenader och ser tom glad ut! Och häschandet är nu nästan puts väck.

I morgon ska jag ringa veterinären för att få svar på odlingen på urinet och se om hon ev ska byta penicillin, och för att få svar på borrelia/anaplasma provet! Tänk om det ändå kan vara en ful fästing som orsakat allt, för då måste det väl gå att medicinera bort?? Och sen funderar jag hit o dit om hur man ska isåfall göra med fästingskydd? Har ju alltid varit stor anti mot fästingmedel då det är rena rama giftet, men en fästing är ju inte heller att leka med numer även här hos oss, o andra sidan kan dom ju få fästingar trots att man sätter på medel...som att välja mellan pest eller kolera känns det som, har ju provat en del naturmedel o bärnstenshalsband och ett annat halsband som jag inte minns namnet på men inte funkar det i längden....hade ju ett pulver som hette fixodida tror jag ett tag för flera år sen och jag tror det funkade bäst av allt jag provat, om man skulle ta o prova det igen då?! OM det inte är nån smart som kommit på hur man utrotar dessa totalt onödiga djur som fästingar är  Har plockat en på BollnäsTrollet som kröp i pälsen för 2 veckor sen.

Har konstaterat att min mobil är toppen , har lagt in alla medicineringstider i den så den plingar när det är dags, kanon så jag inte missar nån tablett hon ska ha. Hahaha värre med mina piller, dom glömmer jag ibland och en morgon höll jag på att stoppa i mej Älsans  ja huvudsaken hon inte får mina, men det är ingen risk för på hennes har jag dökoll.....kollar 2 ggr innan jag stoppar i hennes mun, kontrollbehov har jag på henne, har himlans svårt att släppa kontrollen åt nån "annan" då det gäller att ge medicin osv   eller överhuvudtaget kanske 


Jack tyckte jag hade skräpit nu igen och hjälpte mej att städa

Älsan vilade och Jack höll på att sätta sej på henne, hade väl varit en skön mjuk sittplats 

BollnäsTrollet har blivit helt betuttad I Jack och har sååå svårt att låta bli att pussa på honom,så kul att se då hon sett mest skeptisk ut då han var mindre    

perfekt för ett BollnäsTroll

är att gnugga sej o rulla sej ordentligt i mossan, torr mossa som fastnar jättebra 

åh nej inte den blicken.....

snälla .......

men jodå det slog runt.....

igen....

som vanligt 

Bollnäsan har varit på toppenhumör sen Älsan kom hem


vooooovvvoooov...Älsan blev knasglad när BollnäsTrollet tokade sej med mej

stannar och vilar lite


go och glad

voffsan kan man kalla henne   

swisch.....

  

passade på att gömma mej för trollet när nåt annat var sååå mycket mer intressant än mej....hihihiii swisch, det visslade till på vägen och jag hade svårt att inte skratta högt...

 hon hittade mej som tur var 

vi tränade balans på att hygge

hon gillar att hoppa upp på saker och ting, stubbar kanske inte är saker o ting iof 








                                        

                                                  
      

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards