Älsa & Ästher

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Annica - 9 april 2012 22:31

ett i morrn, ja mina steg är ungefär så! Försöker leva men det är sannerligen inte lätt! Hittade en sak i samband med att jag sökte på spondylos som Älsa har(undrar hur många sidor jag läst) finns ett namn på det som hon drabbats av pga spondylosen...ja jag tycker det stämmer på henne....." Man kan få ett tillstånd, som ibland kallas för Cauda Equina Syndrom, med
svårigheter att lägga och resa sig, återkommande bakbenshälta, vinglig bakdel mm, plus detta med hjärtat då, hennes andhämtning har blivit liiite bättre sen hon fick medicin, men hon orkar inte mycket.....får tvinga ut henne på kissning osv, jag tycker det är konstigt att hon inte kissar oftare med tanke på att hon äter en rätt så stor dos vätskedrivande.... försöker att inte åka bil i onödan med henne heller, framför allt inte korta vändor, då det blir mycket ut o in i bilen. Idag var vi iväg och träffade gänget som vi äger travhästen med, då fick hon följa med men satte täcke på henne då hon fick ligga kvar i bilen, törs inte lämna henne hemma några längre stunder alls då jag är rädd att hon fläker sej då hon inte kommer upp själv när hon legat länge, har köpt en gång matta som jag lägger ut där hon ligger och det funkar riktigt bra, hon får bra fäste på den, men jag är med och stöttar så fort hon ska upp. Vi ska tillbaks till Strömsholm på onsdag(önskar så att jag kunde ta med våran veterinär Torkel dit som stöd..men det går ju inte)...jag både längtar och inte längtar dit, men så här kan vi inte ha det...älskade Älsa är värd ett liv.....det här känns inte värdigt i längden! På morgonen ger jag henne 8 st tabletter....sammanlagt under dagen är det 5 ggr hon ska ha medicin, dock inte lika många varje gång men ändå, jag skriver upp alla tider o mediciner så jag inte glömmer nåt + att jag har alla medicintider på mobilen så det plingar när det är dags, och hon är så himla go och tar alla piller så snällt!

På påskafton hade vi släkten här på mat....det är i vanliga fall det bästa Älsan vet...och hennes favorit Jack var med, hon tvättade av han i ansiktet sen la hon sej under hans stol....var ju en perfekt plats för henne iaf, han tappade en del och sen kunde han sitta och pilla med fötterna i hennes päls + att hon hade allehanda matrester också i pälsen.

Blev riktigt överraskad över Ästher BollnäsTroll, hon har väl aldrig varit särskilt intresserad av Jack, men nu kunde hon knappt låta bli honom, och han är ju inte så van hundar men där såg jag genast att han plättlätt skulle dresserat vovvorna, bara att sätta handen i sidan och putta undan dom så han kom fram det är såna bilder jag får plocka fram och försöka skuffa undan allt som är svart just nu  även om det är skitsvårt att tänka på annat och dessutom possitivt. Tänk min andra Landseer och dom drabbas av samma åkomma i ryggen, tänker ofta på att Älsan ofta har använt sej av passgång, det är ju inte normalt för en hund, passgång används ju för att avlasta och det är lättare att springa, så sa iaf en duktig hundmänniska till mej. Men jag kommer iaf att ryggröntga min nästa hund om det blir nån, för jag tror att om jag röntgat Älsas rygg när vi höftledsröntgade o armbågsröntgade så hade vi sett dessa bryggor redan då, för som hon ser ut......Ästher BollnäsTroll röntgade jag vid 18 mån och då syndes inget iaf! Nu är det så himla otäckt när Älsan byter sida när hon ligger....tänk er att ni delar en knäckebrödsmacka....så låter det i ryggen visst jag vet ju att hon haft detta i ryggen, men sen hon slutade visade symptom så har jag låtit henne vara hund vilket jag inte ångrar, har gått med henne till massör en gång i månaden, och allt har ju verkat bra, tills detta med blodet började i dec, då var det som att stänga av en knapp, hon slutade i princip med allt . Jag myntade ordet porslinshund en gång för några år sen och det står jag för, jag törs nog aldrig aldrig mer skaffa en landseer....och nåt som passar in på min och några andra vänners landseerer är.."en stelbent kamrat....landseer så såklart" men det får stå för "oss" som har krassliga hundar 

ett perfa ställe för en Älsa pälsa

såå skönt att stoppa fötterna i en Älsa päls...ser ni prickarna...det är matsmulor

Jack visar ett BollnäsTroll hur man sopar

häng mee säger Jack...

nu du trollet ska jag spela lite musik för dej och då kan du chilla lite 

puss o hejdå Jack kom snart tillbaks så kan vi hitta på nå bus

Sigge var inte så där super imponerad av en skitunge som Jack...det är ju Sofia han älskar

Älsa pälsa ska väl egentligen ha röda mattan utrullad men den här var inget bra så jag köpte en gångmatta i stället...tyvärr fanns ingen röd

vi fick lite snö också men som tur va så försvann den fort


Älsa go pälsa med pudrad näsa

men hörru matte kan jag få en godis

   

hihi här blev hon knas Älsan och skällde

meeen är det lilla pippin som låter...

näähäää jag jagar inte alls ...

bara rullar lite

kollar lite bara


im beautiful and i know it


Brovind 

våran penisonsförsäkring      


   

          

                             


   

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards