Älsa & Ästher

Alla inlägg den 24 april 2012

Av Annica - 24 april 2012 17:54

Igår kväll när jag skulle gå och lägga mej så öppnade jag altandörren för att lyfta in Sigge, han låg på sin bädd i stolen. Talade om för han att nu får du komma in och lyfte upp honom, då känner jag hur det rinner nåt varmt nerför min arm! Blod....MYCKET blod,  sätter ner han i köket för att se var det kommer ifrån, ser inte riktigt men det kommer från mungipan/kinden....och det rinner verkligen. Blev lätt illamående, har inte märkt av förut att jag brytt mej i blod, men nu var det ju mycket, Kenneth fick komma o assistera och ge mej papper, men det slutar inte rinna. Nu får ni skratta om ni vill......jag försökte efter ett tag att trycka dit en komress....och tejpa....hahahaaaa idag kan jag skratta....ni kan ju gissa HUR Sigge såg ut i blicken med en kompress som var fast tejpad runt huvudet  nej det gick ju inte....dessutom så släppte tejpen av blodet,  Sigge smet iväg upp på övervåningen och vi efter....jag satt ett bra tag och bara tryckte med kompressen mot såret så tillslut gav det sej, idag har jag torkat blod lite här o var! Men han var vid gott mod och verkade inte må dåligt han kurrade när jag satt där och försökte stoppa blodet! Bestämde mej för att ringa veterinären för att jag ville se hur det såg ut och ifall han behövde antibiotika. Tog fram kattburen lastade in Sigge och satte han på cykeln sen knatade vi iväg till veterinären. Ja där är han världens snällaste och låter sej undersökas utan pip, ja han hade ett riktigt stort "hål" i kinden, på insidan var han röd/blå och det hade träffat i en artär så därför det hade blött så mycket, slemhinnorna var även lite ljusa, men såret såg fint ut och han fick en b-vitamin spruta och en rimadylspruta för smärtan! Ska hålla koll nu så det inte blir en sån där otäck böld för då ska det skäras upp, vet inte hur många gånger veterinären fått gjort det på Sigge....han har nog mer än 9 liv som Carina T sa   Hade han inne tills på eftermiddagen, sen gav jag upp, han hatar att gå på lådan och var nog supernödig så jag gav med mej, frågade även om han fick gå ut och svaret var ja....för är han olycklig inne är det mer synd om honom då! Får hålla tummarna att dom "dumma" kissarna låter bli Sigge  

Älsa mår fortfarande riktigt bra och det är såååå skönt!!! Har inte fått nåt svar än från när hon hade ekg mätaren på sej. Hoppas den inte visar några konstigheter iaf!

försökte fota slagskämpen...det svarta som är bredvid mungipan är "hålet"stort som min lillnagel

man ska absolut ligga nära spisen

så man inte missar nåt

nu duger även husse att somna bredvid

idag såg vi vitsippor 

               

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards