Älsa & Ästher

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Annica - 7 maj 2012 06:42

Hur många frågor som får plats i huvudet  för på mej är det mångajust nu! Fästingar,förmaksflimmer,muskler,spondylos,njurar,

lever,frontline,urinvägsinfektioner,motion,vila,en
vishet,trötthet,försäkringar, mm...ja osv   

Ska prata med Rebecca på Strömsholm idag och fråga en del, och sen ska jag få svar på Älsas urinprov som visade lite bakterier nu sist vi kollade igen, men det var satt på odling så får svar idag, hoppas vi slipper medicin mot det. Är väl kortisonet som gör det! Älsa är iaf superpigg....lite halvgalen faktiskt slåss med tassarna och bus skäller som förr när hon var frisk, kommer upp själv från golven, det enda hon inte återupptagit är att ligga i sofforna...tänk att det saknar jag     Men hon är sååååå envis.....en morgon när vi var ute och gick så skulle hon inte gå en meter utan hon skulle ha en godis, jag släppte kopplet och gick....långt......ingen Älsa kom hon stog tjurigt kvar....jag fick vända....och erkänna mej besegrad, jag sa att hon var en skithund gav henne en godis sen gick vi 

Ästher BollnäsTroll känns väl i princip frisk,hon retas med grannhundarna igen    men hon är jätte trött efter en promenad tex, nu går vi ju inte långt men det räcker för att hon ska somna bums vi kommer in och hon sover djupt. Sen kan jag ibland tycka att hon är lite förändrad i humöret, lite småsur på Älsa ibland som blir alldeles bestört och liksom ryser i kroppen för hon vill inte ställa till nåt bråk utan visar med hela registret att hon är sååå snäll sen kan hon vara lite allmänt "konstig" jäkla fästingar att ställa till det! Jag tänker använda fästingmedel i år, jag som varit stor anti mot detta, men efter att ha pratat med veterinär känns det mer rätt, hon sa att hon sett så många sjuka hundar , och det är så många hundar som behandlas och så pass lite biverkningar. Och om jag fattat det rätt så går vissa eventuella biverkningar att behandla men det gör ju inte alla fästingsjukor om man har otur, otäckt när organen också kan ta stryk pga odjuren! Nu är det ju inte så att man kan sitta  o rulla tummarna efter en tur i skogen bara för att man behandlat utan måste självklart kolla igenom pälsen! Jag har ju provat en del "naturliga" medel och halsband men det hjälper då inte, tyckte första året då jag hade bärnstenshalsbanden att dom hjälpte och lika så fixodida, och har även kokat ihop nåt med rosmarin och sprejat på varenda gång vi gick ut, och haft tjärspray, men när dom badar så mycket så funkar inget av det!  Vitlökspulver har jag också provat, men det är väl inte ens bra med vitlökspulver...läste att även lök/vitlök i små doser kan skada hunden! Det skulle blandas i maten, då slutade Signe äta kommer jag ihåg för det gillade hon inte. Det här börjar låta lite som en dåres försvarstal tycker jag....ja det kanske är så men det får bli frontline i år när jag nu kan använda det, ska höra med henne idag,! Har läst om både frontline o scalibor och om jag fattat rätt så är frontline bättre då även katten tål det, nej ska inte sätta nåt på Sigge för lika där om jag fattat rätt så blir katter sällan sjuka i fästingsjukor! Sen läste jag att frontline har minst biverkningar sant eller inte vet jag ej men det lät ju bra  sen hade jag tänkt strunta i nerklippning i år....men jag klipper i år igen, pälsen växer ju ut och jag ser krypen bättre OCH Älsan slipper eksem förhoppningsvis!

fredag morgon..... tur det smällte bort fort 

en ekorre som tyckte det var snålt med mat på jungfrugatan

undrar om det är fler som har hundar som kommer rusande när det är medicin dags Älsans ögon ser nästan i kors

husse o Älsa hjälps åt i köket 

BollnäsTrollet vilar middag



men ta hit godisen NU....ser ni Bollnäsas dregelsträng  

kan du bära mej säger Sigge

perfekt det här med sängarna tycker Ästher

finns fler som vill ligga i sängen....



Sigge kan också tigga 


                                                

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards