Älsa & Ästher

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Annica - 15 maj 2012 06:49

att det ska va nåt hela tiden! Söndag kväll fick Älsa diarre.....så söndag natt var vi ut "några" gånger! Dom fick varsitt märgben i lördags, dom fick gnaga en stund sen tog jag bort benen och på söndag fick dom gnaga en stund till! Tänkte eftersom dom båda äter antibiotika så kanske magarna kan vara lite i olag ändå, dom har ju ätit medicinen ett tag och inte visat nåt så jag tänkte att det borde ju gå bra! Jo tjena inte med Älsa då såklart, nu vet jag ju inte OM det beror på benet eller om det faktiskt bara beror på antibiotikan, trist iaf! Och då hon äter medicin för hjärtat så är det ju inte bra med långvarig diarre. Pratade med Strömsholm igår och Älsa skulle fasta hela dagen igår förutom sin medicin och så skulle jag ge canikur. Så inatt har hon inte behövt ut. Gissa om hon gav mej ett antal "blåsningar" igår...hon körde "psykaskällametoden"..stackarn hon som är så matglad! I morse fick hon 2 matskedar ris och en pyttebit torsk, men då behövde hon ut...suck...får se hur hon blir under dagen annars får jag ringa Strömsholm igen! Sigge skulle jag ta in för natten i söndags också och han skrek så jag höll på att tappa han..satt ner han och sen lyfter jag han igen och han skriker igen HÖGT! Men han tar sej upp på bänken utan vidare det är när man lyfter honom som der verkar göra ont. Tog med han till veterinären här igår och han hittade inga fel men han kan ha fått nån form av en smäll eller så och kanske har ont i ett revben, han sprutade smärtstillande och sen får vi avvakta och se, men som sagt så har han ju inga problem att röra sej och hoppa upp på saker och det är ju skönt! Men det känns som att jag ständigt går runt med en malande oro i magen! Minsta lilla nu så målar jag upp det värsta scenariot.....känner mej som en sån där riktigt ful o grå illaluktande sur skurtrasa men jag duschar jag lovar så jag luktar nog inte tror jag   

Duschade hundarna i söndags också och vore ju nästan mer "naturligt" att det vore den andra tokan som skulle blivit dålig i magen för det är hon som gärna slickar av sej schampot om jag inte hinner med! Så nu är dom såå fina och luktar såå gott, hade ju tänkt klippt båda men nu rann lusten av mej när Älsa blev dålig i magen , dessutom så växer inte hennes päls ut  där dom klippte fram hennes rosa mage?? Kan det bero på kortisonet kanske? Så det känns som om jag klipper henne så växer väl hennes päls aldrig ut nå mer..ja med min tur så 

kollar efter "objudna" rådjur

morgon gymnastik..tränar lårmusklerna med lite studs 

lurar som en katt..











Älsa med sin rosa mage                                            

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards