Älsa & Ästher

Alla inlägg den 18 maj 2012

Av Annica - 18 maj 2012 19:10

en ledig dag i torpet mot en heldag på Strömsholm Ja tyvärr så blev Älsan katastrofalt super kass i magen igår kväll igen, så hon och jag har tillbringat mer tid ute än inne i natt, bara slem och blod   Kände att jag måste höra vad dom tyckte om det på Strömsholm...ja inte att JAG vart ute på natten men Älsan då. Och eftersom det var dag nr 6 hon är dålig så tyckte dom att vi absolut skulle komma in så hon iaf skulle få dropp och vätskas upp! Hon förvarnade att det var lååååååååååååååååååååååång väntan då det vart helgdag igår! Och det blev låååååååååååååååång väntan innan vi fick träffa veterinär, jamen så är det ju när man kommer akut och det inte är jätte akut man kommer in för utan såklart får dom som är sjukare gå först! Meeen eftersom vi hade diarré vovva så fick vi gå till infektion, och där var det så klart en människa som väntat typ sen stenåldern med sin katt............men suck vad dryg hon var, hon pratade och visade sin katt och pratade så jag blev lätt illamående.....hon hade iaf fått träffa sköterska och dom hade satt kanyl på hennes katt, när det blev våran tur att träffa sköterska och få en kanyl så bjäbbade hon direkt ...JAG HAR FAKTISKT väntat si och så länge så varför ska dom gå in nu.....sköterskan svarade lugnt...vi ska bara sätta kanyl som vi gjort på din katt...jaha sa hon då....jag hade lust att trycka in en strumpa i kärringens mun  ....fyy farao så dryg. Vi satt mest utanför och väntade för jag orkade inte höra på henne, vi gick in ibland för jag frös så, och då fick jag många goda råd om HUR jag kunde göra om jag hade magsjuk hund  och dom som kom in efter fick också höra hur läääääänge hon minsann väntat och vad hennes katt hade för fel!! Blääää.....när vi väl kom in..ja hon hade kommit in före oss men fick sitta ute i väntrummet för hennes katt skulle ha dropp, ja Älsa fick också dropp och vi fick frågan om vi ville sitta i väntrummet eller vänta på rummet.....vi sitter kvar sa vi samstämmigt jag o Kenneth  iaf nåt vi var överens om denna dag 

Ja iaf så var det inga fel på dom prover som togs på Älsa.....så vi fick(betala) ny mat mer canikur och nån mer tablett och fick åka hem med henne....hon har en tjocktarmsdiarré.....ingen som vet varför men det ska inte bero på alla mediciner hon äter så vem vet det kanske var snuskvattnet eller benet ändå då?! Sen fick vi tips om att vi kan ge Älsan proviva max en matsked om dagen....veterinären fnissade och sa jag vet ju inte vilken smak hon gillar mest men ta inte apelsin eller grape sa han...jag sa att jag ska fråga vilken smak hon vill ha....och hon har sagt nypon så den får det bli  Synd nog så var Älsas veterinär Rebecca ledig....men vi ska ju till henne om några veckor så då får vi prata mer, hoppas hoppas NU DÅ att Älsa blir bra i magen....sååå fruktansvärt synd om henne....    

Vi var iaf färdiga före den dryga kärringen....sååå jag sa glatt när vi gick ..ja så där ja NU är vi FÄRDIGA 

ja  här nånstans ska vi gå in....  

stor om o tillbyggnadtion på strömsholm så infektion är lite provisoriskt inslängd på ett annat ställe  

vi väntade

o väntade...

låååång väntan

  

Älsa fick iaf en snygg bandagelinda...

en med döskallar på  

en påse dropp tar tid...................

typ 2 timmar.....................

zzzzzzzzz......................


                  

            

  

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards