Älsa & Ästher

Alla inlägg den 17 maj 2012

Av Annica - 17 maj 2012 19:06

Ja oj vilken omgång Älsa åkte på, som jag skrev i förra blogg inlägget så fastade Älsan på måndagen och på tisdagen så började jag ge ris och fisk! Och fortsatte med prokolin+, men hon blev värre o värre i magen, köpte fodret Intestinal också, men då det fullkomligt rann ur henne och det blev mer blod i så ringde jag och pratade med hennes veterinär Rebecca på Strömsholm...det första hon frågade var hur Älsa såg ut i tandköttet med tanke på att det faktiskt kunde vara trombocyterna som spökade!! Men jag tittar ju i hennes mun dagligen och det fanns inga tecken på blödningar! Rebecca tyckte jag skulle avmaska henne ifall det var nån parasit hon fått i sej då jag berättade att dom på söndagen haft kul i ett antal snuskdiken och druckit av det vattnet också, för att hon blivit så sjuk av märgbenet lät det inte som hon trodde på! Ja jag köpte axilur som hon sa, jag köpte åt BollnäsTrollet också lika bra. Konstigt att dom aldrig blivit sjuka av att dricka snuskvatten ute förut! Men nu är det ju så att Älsas immunförsvar redan är påverkat av allt så det kanske var lättare att bli sjuk för henne denna gång. Den natten var vi ut 1 gång i timmen det är återigen då jag tackar min lyckliga stjärna att vi bor i hus och bara snabbt kan släppa ut henne....annars hade jag väl fått skura trapphuset också när det blir så där akut bråttom   Och igår var hon lika hela förmiddagen så jag ringde Strömsholm igen och skulle bli uppringd av nån veterinär för Rebecca var ledig, ja det visste jag ju för hon sagt det dagen innan. Jag väntade oroligt från kl 13 tills dom ringde kl 19:30!!! Trodde dom glömt mej, men då hade Älsan äntligen äntligen blivit pytte lite bättre så pratade bara med veterinär som också sa att det var ju skönt att hon inte kräktes och ändå börjat visa lite bättring så vi skulle avvakta annars om hon inte blev bättre så skulle vi komma in så hon fick dropp! Inatt var vi bara ut 2 gånger så visst är det på rätt väg, och idag har det också bara blivit bättre o bättre, jag ger henne mat ofta och lite och hon är pigg och glad! Men jag kände oron av att det kunde vara blodplättarna som spökade så jag tog med mej Älsa till våran veterinär här igår och hade sån tur att dom jobbade så jag fick ta provet och det var då normalt!!! Skööönt Nu får det f*n i mej räcka med sjukor här!!! Sigge är också pigg och nu får jag lyfta honom utan att han skriker  

när jag duschat och fönat dom i söndags så tyckte Bollnäsa att jag fuskfönat så hon torkade sej själv i husses säng  behöver jag säga att jag tvättat mina fina vita överkast...det var konstiga svarta avtryck på dom då Bollnäsa haft tokrace ute först innan hon torkade sej på dom Älsa skvallrar vad Bollnäsa gjort

sen hoppade hon upp i soffan!!! Jippie det har hon inte gjort på flera månader 

jag fick en riktig smällpuss av BollnäsTrollet  

bilder från i söndags


kanske det var här nånstans Älsan blev magsjuk??


tokTroll






                    


       

      

    


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards