Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 17 september 2008

Onsdag och kallt

Av Annica - 17 september 2008 18:46

Varför i hela friden är det så kallt? =) Ja jag är en fryslort......varför får vi ingen sol, jag bara undrar?! Idag när jag hade varit in och handlat och lämnat hundarna ungefär en timme och kom hem så hade Ästher plockat in några skor i soffan=) det såg himla festligt ut måste jag säga, när jag öppnade dörren så hälsade hon först glatt sen sprang hon före in i rummet för att visa vad hon gjort=) Älsa såg ut som att hon skämdes för sin "lilla" syster=) Hon hade inte förstört dom utan bara plockat med dom, i köket låg också några skor!

Ästher har ÄNTLIGEN börjat tappa valptänderna=) jag har hittat två st på golvet, trodde aldrig hon skulle byta=). Igår var vi till veterinären och lånade vågen, Ästher väger 25,5 kg och Älsa 48,5 kg, Älsa har tappat 1 kg sen i maj=( märks direkt då hon blir "vass" över ryggen, så nu ökar jag maten igen till henne=)



 






 
 
Lena B

Lena B

17 september 2008 20:44

Min Wilma gör precis likadant med skorna när vi är borta...lustigt! Hon har aldrig förstört någon , hon ska bara liksom ha dem att gosa med....knashund =o) Ibland har det hänt att hon släpat in nån stövel som är tre ggr större än henne upp i sängen....begriper inte hur hon fått upp den i sängen....de kanske hjälps åt hon och Siri
=o) Hon har gjort så sen hon var unghund och så länge hon inte förstör några skor får hon hållas den lilla knasfian!

http://www.rivervalleyrussells.com

 
Marie o Urkho

Marie o Urkho

17 september 2008 21:00

Ha ha ha... Vilken härlig hund den där Ästher! Du kan ju inte tro att du kan lämna det lilla livet själv hemma. Ha ha ha...
Dom är ju bara så söta båda dina tjejer. Älsa ser ut som lugnet själv och Ästher har tagit över hennes roll som busfröt. Ha ha ha..
Visst är det kallt! Usch säger jag också!! Sommar och sol vill jag ha!
Ha det så gott min vän!

http://www.horby.nu/ahlman

 
Anette med flock

Anette med flock

18 september 2008 06:15

Hahaha dom är ju för goa...Älsa ser faktiskt ut som hon gillar Ästher och vilken charmfia sen...det måste ju vara svårt att bli arg på henne..jag vill oxå ha sol vill inte ha vinter än...ok vi bor ju mer söderut förståss så det tar väl längre tid men det känns som vintern kommer slå till tidigt på något vis...jag är oxå en riktig fryslort hahaha
Kram på er
Anette

http://www.activeassar.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

18 september 2008 15:31

Halloj! Har äntligen kommit hem efter 24 tim. på jobbet...Blä, ibland är det tråkigt att jobba och jag har sån hemlängtan.
Men himmel villka goa ideer Ästher har!=)
Skorna i soffan!? Ja, det är ju lite annorlunda...

http://hem.bredband.net/b581626

 
Christel, Herman&Melwin

Christel, Herman&Melwin

19 september 2008 14:26

Ha ha ha, vilken bus Ästher. Hon kanske är en liten "samlare". Härliga bilder på dom båda underbara tjejerna. Trevlig helg/KRAM

http://www.petrini.be

 
Bittan och alla valparna

Bittan och alla valparna

19 september 2008 19:35

Hon är söt den lilla! Vill hon lära sig mer bus är det bara till att komma hit. DET är dom duktiga på bebbarna. Ha en bra helg!

http://www.alfahonans.se

 
Malin och Bonita

Malin och Bonita

20 september 2008 15:30

Fnissade gott åt bilderna på Ästher, det var en riktig busfia du har :) Minns själv hur det var när min Bonita (hon är också från Ann-Marie) var liten, hon var full med hyss hela tiden och lite om det finns att läsa på hemsidan, fast det mesta buset som hon gjorde har man mer eller mindre förträngt *skratt*

http://www.bonitaskrypin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards