Älsa & Ästher

Alla inlägg den 14 september 2008

Av Annica - 14 september 2008 17:43

Japp jag är sååå stolt över min goa Ästher! Vi har vart på valpkurs och hon skötte sej strålande! Dom andra har ju gått en gång redan, när vi kom dit så skällde hon lite med sin basröst, den har hon bara om det är nåt viktigt=) annars har hon tinnitus rösten=), sen blev det så att hon hälsade på några av dom andra valparna fast vi inte ska låta dom göra det...jajaja.....då små morrade hon lite åt en irländskvarghund! Kanske tyckte den såg annorlunda ut med sina jättehöga ben=) men sen var det inget mer med det utan hon följde snällt med mej när jag pratade med henne. Sen gick vi ut på plan och då fick vi gå slalom mellan varandra och det var inga problem, hon följde duktigt med förutom på nåt ställe där nån annan valp hade kissat=) dom andra hundarna struntade hon i!!! Sen var det inkallning......vi var bland dom sista, Eva-Lena kursledarn stog och höll i kopplet och jag fick gå iväg och sätta mej på huk med ryggen vänd mot Ästher....sen kallade jag in....jösses jag hörde att det liksom visslade till så hade hon rundat mej och var överlycklig att hon "hittat" på matte igen=)))))), sen sa Eva-Lena att hon skulle ta en och en igen och medans vi väntade på vår tur så tränade vi kontakt och det funkade också jättebra! Sen kom hon fram och sa att ni behöver inte göra inkallningen igen för den funkade ju utan problem för er=) attans vad stolt jag är!!!!!

Sen var det fika och teori inne, den som ville fick ha hunden med sej in och eftersom jag ingen bil hade så fick ju Ästher så klart följa med in, det var några som inte kunde slappna av men Ästher hon la sej lungt ner och somnade=) så jag har med all rätt i att vara STOLT idag=)

Kameran glömde jag så det blir bara några skogsbilder idag igen=)




 




Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards