Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 21 september 2008

Valpkurs

Av Annica - 21 september 2008 17:54

Idag har det varit valpkurs igen! Är så himla roligt. Ästher är jätteduktig, bara matte som inte är lika duktig=). Är så skönt med Ästher för hon struntar fullkomligt i dom andra hundarna, ja visst tittar hon på dom men visar inget intresse för att vilja busa med dom. När vi går slalom sitter hon så fint vid min sida när dom andra går förbi, när vi går så följer hon med men vill jätte gärna ha nosen i backen så då får jag försöka vara rolig och locka med henne, men hennes största förtret är nog halsbandet=( hon gillar det inte......går och ruskar på huvudet, och hon som haft det så himla mycket nu?! Det är jättemjukt och är ett så kallat halvstryp men jag har det så löst så det blir inget stryp, kanske ska prova ett annat för och se om hon slutar eller så är det så att hon inte gillar det i kombination med kopplet?!

På förmiddagen så gick jag en vända i skogen och plockade svamp med hundarna, käre värld va mycket tratt kantareller det finns, jag plockar bara dom stora men då får jag vara snabb för Ästher har en förmåga att rusa rätt över svamparna så det blir bara mos av dom=), Måste skryta över hennes inkallning=) har aldrig sett maken till snabbare hund när jag ropar Ästher hiiiit=) hon kommer som ett jehu=) skit roligt! Jo då Älsa kommer hon också.......ungefär i övermorgon.....=) med sån fart alltså=))

Lägger in några bilder på Ästhers klasskamrater som inte blev bra alls.....tänk att så är det jämt när jag SKA fota för att jag verkligen vill att bilderna ska bli bra då blir dom skit=( jaja.....jag får ta nya nästa gång=) och namnen minns jag bara på några=) måste vara åldern=)


 Flatcoated Retriver

 Gråhund eller jämte ?

 Schäfer

Oden (Tollare)

Mozart (blandras)

 

Loffe (Border Collie)

Siri (irländsk varghund) sååå stor=)

Ästher =)

 
 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

21 september 2008 19:54

Det är väl klart Annica att du är duktig åxå!! Du måste tro på dig själv! Hur annars kan Ästher vara duktig om det inte är du som lärt henne? Tror du hundarna får medskickat fr. födseln att de ska göra rätt på valp-kurs? Näe du, det är DU som varit duktig och lärt henne det! Seså, sträck nu på dig och var stolt över dig själv, du ÄR en mycket duktig matte!

http://hem.bredband.net/b581626

 
Anette med flock

Anette med flock

22 september 2008 06:22

Jag håller med föregående talar klart att du är duktig...annars hade hon ju inte varit så lyhörd mot dig..och visst är det fantastiskt roligt när ens hund lyssnar och hellre vill vara med sin matte...det förespråkar vår instruktör...då har man lyckats bra att man är roligare än en hundkompis
Kram på er


http://www.activeassar.se

 
Lena B

Lena B

22 september 2008 09:00

Ni är mycket duktiga BÅDA TVÅ :-)
Och vilket fint ställe ni har kursen på, ser härligt ut med sjön.

http://www.rivervalleyrussells.com

 
Ingen bild

syster yster

22 september 2008 19:24

hej min bästa syster
du är världens bästa matte(fråga vovvorna får du höra) och knäpper kort gör du lika bra som proffsen..

 
lena & Zorro

lena & Zorro

22 september 2008 21:18

Hej!! Jag och du är nog lika när det gäller vad våra hundarna lärt sig tex.i lydnad. Jag har också svårt att se att det är jag som är duktig. Det är ju Zorro som är duktig och lättlärd, jag kan ju nästan inget om hundträning. Vi får väl försöka intala oss att det faktiskt är vi som tränat våra hundar ingen annan. Ha det bra.Kram Lena

http://web.telia.com~u73916301

 
Britta

Britta

23 september 2008 09:09

Tack tack och många pussar till de stora vovvarna ;)

http://www.englas.se

 
carina jonsson

carina jonsson

23 september 2008 09:44

Kul med kursen,fina hundar som är med också.Klart du ska ta åt dig,DU gör ju jobbet med hundarna *ler.I kväll börjar våran kurs,fortf lite ledsen över att jag inte kan gå med =( Ha en bra dag /kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Zelda

Zelda

23 september 2008 10:38

Jäpp, Lena & Zorro är världsbästa!=)

http://hem.bredband.net/b581626

 
carina jonsson

carina jonsson

23 september 2008 11:49

Vart ska ni ställa ?? Nu blev jag nyfike ju =).Antal hundar i varje grupp brukar ju stå med.....vad lustigt.Dags för fika efter prommisen med Myra nu /kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Jennifer Hellbom

Jennifer Hellbom

17 januari 2016 20:36

Hej!
Jag försöker hitta kullsyskon till min vovve som är född 7/3-08.
Fick fram en Mozart på jordbruksverket, född samma datum som min, och att döma på bilden så finns det en chans att denna Mozart kanske är ett kullsyskon till min.

Om du har möjlighet, tror du att du skulle kunna komma i kontakt med ägaren?
/ Jennifer Hellbom :)

http://nouw.com/lisyia

 
Ingen bild

Jennifer Hellbom

17 januari 2016 20:36

Hon är förresten blandning mellan schäfer/shiloh/leonberger/bernersennen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards