Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2008

8 månader

Av Annica - 18 oktober 2008 17:28

Idag är det 8 månader sen Signe lämnade oss! Känns som igår.....det går inte en dag som jag inte tänker på henne....ja man är väl lite knäpp, men så är det  när man mister en älskad vän..Sen tänker jag  på dom som plättlätt gör sej av med den ena vännen efter den andra för att hela tiden skaffa sej en ny........hur klarar man sånt???? Och många dessutom reas ut på blocket för att man inte blir av med dom!!!!! Ja jag skulle INTE klara det iallafall!!!!

Nej nu ska jag inte skriva mer om det för jag blir både ledsen och förbannad!

Ästher äter gladeligen medicinen=) hon är så glupsk så hon märker inte att det är medicin inrullat i skinka eller korv=) tack för det=) Med Älsa är det svårare för hon ska liksom smaka på allt som hon får och spottar gärna ut det först för att analysera vad jag stoppat i hennes mun=) I morse spydde Älsa slem, funderar om medicin kuren inte räckte åt henne? Ska ringa vet på måndag och höra om dom ska titta i halsen igen, Ästher åt gräs imorse som en tok och jag tycker hon kraxar till ibland när hon busat eller druckit vatten, ska höra där också om hon kanske ska ha nån annan medicin! Ja käre nån ibland funderar jag på om jag verkligen ska ha ett levandes djur....man blir ju så hönsig....kanske beror på att man inte har några barn så hundarna blir ju som ens barn=)

Vi var till torpet och målade lister idag....nu är det inte så mycket kvar......gäller att ligga i nu då jag bestämt att jag SKA sova där på Nyårsafton för att Älsa ska slippa smälleriet=) Iallafall så hörde vi när vi kom dit en hund som tokskällde på håll....aha...jakten, så jag tog ett klokt beslut att ha vovvorna i koppel vid promenaden, klokt det för det kom en stövare in på gården och jag kan bara ana vad som hänt om mina inte varit kopplade=) tjohoo jakthunden skulle såå klart fått sällskap i sin jakt på Älg=) undrar om han skulle ha uppskattat det?!? Troligen INTE=)

Nu några bilder, sätter in 2 st bilder på min högt saknade pärla Signe också!


 Signe

Signe















Ästher skrattar

 
 
Lena/Rivervalleys

Lena/Rivervalleys

18 oktober 2008 18:11

Klart man blir orolig när de är sjuka. Hoppas att de frisknar till snart!
Förstår att du saknar Signe. Begriper mig inte heller på folk som använder hundar som slit o släng....nej fy tusan..här är de fullvärdiga familjemedlemmar som älskas högt.
Ha en skön lördagkväll!

http://www.rivervalleyrussells.com

 
Maaria med tjejer

Maaria med tjejer

18 oktober 2008 20:17

Haha, vill du köpa en landseervalp? :P
När du vill veta vem Zafira ska träffa?*fniss* Jaa det kommer upp snart tror jag. Älsa ser så fin ut, varför inte ställa ut ett par gånger? Oj va stor Ästher har blivit? Hoppas att dina hundar blir frisk snart.. Krya på er 4-benta tjejer..
Kram

http://www.wisserangels.se/Maria

 
carina jonsson

carina jonsson

18 oktober 2008 21:46

Ampivet 500mg äter Myra.Nu får vi hoppas att våra hundar tar igen sig,håller tummarna hårt på det !!!Kvällskramar.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Anette med flock

Anette med flock

19 oktober 2008 09:08

Ja du Annica det finns fullt av konstiga människor som har en i mitt tycke konstig inställning till sina djur...jag vet ju hur du känner dig...vi tänker på Darkie varenda dag och vet du en tröst i det hela är att Killian han är ju Darkies systerson och ibland så tycker jag att jag ser drag ifrån henne i honom...vad fin hon var Signe förstår att du saknar henne mycket...hoppas nu att Älsa och Ästher blir bra i halsen snabbt...jag är lite avis på dig och Lena som har ett litet ställe att dra er undan på:)
Kram på er

http://www.activeassar.se

 
Ingen bild

Carina & Karisma

19 oktober 2008 16:03

Hej på er!
Kanonfina bilder som vanligt! Älsa ser så ståtlig ut där hon tittar ut över "domänerna" och solen lyser så fint.Ästher ser ut som om garvar åt något på tv:n-helfestligt.Fina kort på Signepärlan också.Vet så väl hur det känns denna saknad...
Sköt om er och ha det så gott!
Varma kramar & nospussar från Carina & co.

 
Lillan och Zelda

Lillan och Zelda

19 oktober 2008 20:36

Ja, håller med dig. Man fattar inte vad de tänker på när de gör så med sina djur.
Individerna man skaffar blir ju som ens barn.
Jag blir åxå så arg!!!

Har lite mkt. runt mig just nu så vår blogg får ligga lite i vila.

Kramis fr. Lillan

http://hem.bredband.net/b581626

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards