Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 28 februari 2009

Solskenspromenad

Av Annica - 28 februari 2009 07:30

Igår kom Ylva och Pettson på besök hos oss i torpet och vi gick en promenad i solen, skönt med sol! Hundarna busade för fullt..och Ästher är väl den som mest hela tiden håller sej i djupsnön...fattar inte att hon har sån ork och energi i den djupa snön, hon skuttar som en känguru rätt ut i snön, vi gick efter ett skoterspår och eftersom Pettson är en "aning" lägre än mina voffs så insåg han att det var säkrast att hålla sej på spåret mesta tiden, när dom hittade pinnar som alla tre ville ha så kom mina på allra helst Älsa att om vi springer i djupsnön så kan Pettson inte ta pinnarna=) annars är ju han såååå mycket snabbare och hinner upp Älsa o Ästher på ett kick! När Pettson ville göra tokrace med Ästher så insåg Älsa att jag hinner ju inte med så då väntade hon in dom och prejade ut Pettson i snön så då var det racet avslutat=)

Idag ska jag iväg och rida islandshäst med Ylva och Kerstin =)) det ska bli så kul och dessutom skiner solen idag med, hoppas den fortsätter lysa, antar att jag kommer ha en rejäl träningsvärk i morrn då det var ett tag sen jag red!!


Hej det är jag som ÄR Ästher=)

Pettson har hamnat i djupsnön och kämpar sej därifrån

flygande Pettson

tjohoo här kommer vi

Kängurun i snö

delar på en pinne

alla vill ha samma pinne

tre på pinnen


snygga voffs

ser ni mej undrar Ästher

wihoo vad fort det går

Ästher leker struts

Pettson o Ästher

Ylva utprejad i snön=)

två rumpor=)

Pettson har snott pinnen

Är man liten får man stå på bakbenen för att se ut=)

ska vi busa?

nuu blev jag trött=)








 
 
Lena Backman

Lena Backman

28 februari 2009 10:45

Kalasfina bilder som vanligt! På bilden där de står o tittar ut genom fönstret i torpet ser man verkligen hur STORA de är..fullt hus liksom :-)

Ha det bra!

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
carina jonsson

carina jonsson

28 februari 2009 20:02

God kväll.Vad mysigt med alla tre hundarna,kul ser dom ut att ha allihop.Nu är det dags att bänka sig framför tv och kika på medoli festvalen.Ha det gott /kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards