Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

Röntgen och en tand mindre

Av Annica - 10 juni 2009 16:47

Ja Ästher började ju halta igen efter att ha varit hälfri några dagar, var ner till Vet och vaccinerade Sigge i måndags och talade då om för Vet ang Ästher. Han sa att jag skulle gå hem och hämta henne så han fick se. Jag sprang så han fick titta och sen klämde/böjde han igenom henne och hon visade tydligt att det gjorde ont, då sa han att han ville röntga för att se hur hon såg ut i armbågarna så vi fick tid igår. Ska erkänna att jag var väldigt nervös när plåtarna var färdiga.....MEN dom såg toppen bra ut=))) jag kunde pusta ut!! Nu går hon på rimadyl och är nu hältfri....får hoppas att det håller i sej nu då, ordet ta det lugnt finns inte i hennes ordförråd...! Det kanske är den såkallade "växtvärken" som spökar, eller en sträckning..eller ja vem vet men som sagt hoppas att det blir bra nu då!

Ja och sen till tanden då...det gäller såklart mej då=)..började i lördags med värk i käken...blev värre o värre och igår var det för jäkligt, ville inte ringa tandis förräns Ästher var röntgad och klar..vovvorna går ju först=), när vi kom hem ringde jag och fick tid idag...det här har nog varit världens längsta natt....fyyyy....f-n vilken värk....har ätit Ipren som karameller men det hjälpte inte till slut...inatt har jag sovit från kl 22 till 24..jippie!! Dom röntgade tanden och det var en spricka i tandroten och det hade ju såklart blivit infektion i det då.."BARA" att dra ur skiten...ja dra o dra...hon mejslade och drog så jag trodde att nu blir jag nog tandlös, fasicken vad den satt...tur att den satt långt bak så det inte syns om jag nu tänker skratta nångång=))) dessutom lyckades hon skada en annan tand så den måste fixas nästa vecka.... nu är jag jättefin... en stor bulle på kinden.=) Så nu hoppas jag att det ska bli riktigt bra. Idag har jag inte orkat göra ett skvatt här hemma varken med vovvor eller hemmet så det är "lite" av ett bomdnedslag med gräs och tass avtryck överallt..men det struntar jag i just nu,Ja nu fick jag gnälla av mej över tanden=)))! Finns en viss "liten" en här som blir en aningens rastlös..så hon hittar på bus för sej själv, lägger ut en film på när hon jättegärna vill ha en liten mjukis som Älsa har=)

gött med morot

Älsa håller med

sån otroligt snygg min=)



 
 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

10 juni 2009 17:41

Men sååå go Ästher var på filmen:) Zelda såg lätt fundersam ut när hon hörde gnället fr. Ästher när jag tittade på filmen=)
Sååå skönt att bli av med tanden och slippa tandvärk! och så himla skönt att det inte var ngt. allvarligt med Bollnäsan! Kraaam!

http://hem.bredband.net/b581626

 
Maaria

Maaria

10 juni 2009 19:00

Åh va skönt att det är inget fel på hennes armbåge,utan att det kan va växtvärk som jag trodde eller sträckning som du trodde förut..
Härligt bilder..Aj inte kul att ha ont i tand, jag har det oxå men inte lika ont som du, visdomstand håller på växa lite:( Kram

http://www.landarias.se

 
Ingen bild

Therese & Atlas

10 juni 2009 19:14

Äntligen ett glatt besked efter röntgenplåt!! Gud så skönt att det inte var nåt allvarligt.
När jag tittade på filmen sa Atlas "BOFF" när Ästher gnällde :)
Krya på dig med tanden! Kram

 
Lena Backman

Lena Backman

10 juni 2009 19:22

Så bra att allt var ok =) Men vilken jäkla tand...om det åtminstone vore gratis att dra ur den...men det var det ju säkert inte!
Gud så rolig hon är Ästher, en riktig pärla =)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

10 juni 2009 19:25

Jag letade efter dej när jag hörde gnället!
Skönt att röntgen var ok.
Tävlingar kommer det fler hos mej framöver

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Carina T

Carina T

11 juni 2009 00:25

Vad himla skönt att armbågarna var bra på Ästher. Känns som du kan offra en tand för det ;)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Anette med flock

Anette med flock

11 juni 2009 07:51

Härligt att allt var ok med Ästher flickan...men vad synd jag tycker om dig att ha tandvärk är ju hemskt ...hoppas att allt blr bra och ta det nu lugnt...låt nu allt vara och bara vila dig...hemsidan funkar igen vet i katten vad det var för fel

http://www.activeassar.se

 
camilla

camilla

11 juni 2009 09:44

Iiiih gaaaah,det ilar i hela mig när jag läser om ditt tandis besök. Huga!!
Underbar filmsnutt :D
Skönt att rtg beskedet var poitivt!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Frippe

Frippe

11 juni 2009 10:49

Vad bra att vet.besöket var OK. Du din stackar hade ju inte samma tur kan jag ju lungt säga. Tandis gillar inte jag så mycket så jag går sällan dit. Sen är det ju så dyrt också.
Sista bilden var ju snygg!! *ASG*
Så söt filmsnutt, känner igen beteendet.*L*
kramar till er alla...

http://frippe.bloggaratis.se

 
BERTIL

BERTIL

11 juni 2009 11:08

bertil älskar också morot!

ha en fin dag!

http://bertilblogg.blogspot.com

 
carina jonsson

carina jonsson

11 juni 2009 13:07

inte ska det väll vara nått med Ästher också?Skönt att röntgen visade att det var bra !!! Säkert är det bara växtvärk.Den värken i tanden känner jag igen *hua liga!!! Fruktansvärt är det,men nu ska det bli bra när den dumma tanden är borta.Ha en bra dag /kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards