Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

Myrsloken Bollnästrollet o Utställning

Av Annica - 14 juni 2009 08:04

I Fredags gick jag med vovvorna från bommen upp till torpet...har ju knappt gjort nåt med dom på hela veckan då jag har ont i käften efter ingreppet...gör ju inte så mycket med tanke på att Bollnäsan skulle försöka ta det lugnt ett tag....suck...är ju bara det att hon inte tycker det samma..ja iallafall så släppte jag lös dom och dom hade ju jättekul att få springa i skogen...efter ett tag så kommer Ästher upp bakom mej och jag hör ett fasligt fnysande??=) vänder mej om OCH....hon har stoppat ner hela näsan i en MYRSTACK=)))) oj vad hon fnös och höll på....hon gick med över kroppen som björnen Balou och gnuggade hela ansiktet...sen tänker hon rulla sej men jag hann stoppa henne för annars hade hon tippat in i myrstacken=)) jaa hon är för festlig, få se om hon lärt sej att man inte stoppar näsan i en myrstack? Jag tvivlar ju=)


Igår fick jag följa med till Avesta på hundutställning..fick åka med grannen Anneli, hon skulle ställa Wilda valpen Molle som bor hos dom när hans husse o matte är på semester. Annelis syster Nanna skulle ställa Sheela och Flamenco. Det regnade konstant såklart.....iallafall så jagade Sheela sista certet...och det gick ju kanon Sheela blev Svensk Utställnings Champion "SUCH"...sååå roligt Grattis igen till Nanna o Sheela=)

Lyckades ta några bilder i regnet....

Anneli o Molle

Flamenco..fick 1:a o HP

wihooo Sheela blev sååå glad när hon blev SUCH=)

En nybliven svensk utställnings champinjon=) med vattenkammad frilla efter allt regnande=)


Och nu bilder på min "lilla" tjuv=)..får hon tillfälle så pilar hon in på toan och stjäl toarullar, hon sticker alltid in i soffan när hon tagit dom..men hon tar bara dom som är i princip tomma?! Det ska jag såklart vara glad för=)

kul att tugga på

åå vad skoj

 
 
Anette med flock

Anette med flock

14 juni 2009 09:23

hahaha så här sa Bollnäsbalou kittlar dödskönt i kistan hahaha...vilka fina bilder du fick trots regnet och vad kul att hon fick certet..Bollnäs hon gör som Kallekott han tar oxå sådan men ibland kommer han med en ny rulle och då blir jag vansinnig då springer han runt och ser oskyldig ut fast med toarullen i munnen och då undrar han varför är du så sur matte hahaha

http://www.activeassar.se

 
Ingen bild

Therese & Atlas

14 juni 2009 18:22

Oj, ingen höjdare med myrstackar...men jag är inte jätte förvånad ;)
Vad roligt att det gick så bra för dina grannar på utställningen! Måste erkänna att både jag och min mamma har kärat ner oss lite i Perro´na efter bilderna på Pettsson :) Kanske man kan få komma över till Dalarna och hälsa på dig och dina grannar med hundar?! =)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards