Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

Går i vågor

Av Annica - 1 augusti 2009 07:11

Ja det går i vågor med Älsas onda....vissa dagar är det nästan ingenting och vissa dagar gör det mer ont. I förrgår morse skrek hon så jag trodde att nu får både hon och jag hjärtinfarkt..tom..husse vaknade och han är inte lättväckt...gud vad maktlös man känner sej=(...det är absolut värst när hon legat länge som över natten...då börjar hon pipa långt i förväg innan hon törs resa sej...jag försöker hjälpa till när hon ska resa sej...först masserar jag försiktigt och sen försöker jag stödja henne så inte benen ska glida iväg..är ju som att dom inte riktigt hänger med då hon legat länge=( igår pep hon till när hon la sej på golvet också. Igår rök dom ihop i torpet...har aldrig hänt förut, jag skulle ge dom frukost och Älsa låg under köksbordet..hon tar ju ett tag på sej innan hon vill resa sej så jag tog fram varsin påse med mat åt dom..lockade på Älsa...Ästher hoppade som vanligt runt som en skogstokig...mat är det bästa som finns i hennes värld...jag la ner en påse med mat i ena skålen utan att vicka ut den....för jag skulle ta bort en stol som stog i vägen för Älsa....sen när Älsa kommer upp på benen och närmar sej matskålen då flyger Ästher på henne..hon vaktade ju såklart matskålen och trodde nog att hon inte skulle få nåt...Ästher smäller upp en tass på Älsas rygg, det låter rejält och jag tänker att nu blir det slagsmål..jag backade och tänkte att jag får ta en stol och sticka emellan dom, ingen idé att börja "gorma" eller börja dra i nån hund då skulle ju garanterat den ena få övertaget...men då viker Älsa undan!! Jag antar att hon kände att det inte var nån idé då hon har ont i ryggen...jag plockade undan maten och dom fick vänta en stund, sen flyttade jag Ästhers matskål så hon fick äta i andra delen av köket...när dom ätit så såg det lite spänt ut mellan dom men efter en liten stund så var allt som vanligt. Ja jag klandrade mej själv såklart för att jag var så dum och la ner maten innan båda var på plats....sen blev jag rädd att Ästher känner att Älsa har ont och vill försöka "klättra" på rangordningen?!? Nej jag hoppas på det första.....för som sagt maten är Ästhers stora höjdpunkt på dagen...jag tror faktiskt att om jag kastade upp maten på taket så skulle hon kunna klättra uppför stegen för att hämta den=)

Nåt possitivt är att Älsa har inte "sagt" ett ljud inatt...jag har hört att hon bytt sovplats ett antal gånger men inte ett pip hon sagt=))) jag blir sååå glad=)

1 aug idag...det närmar sej för besöket på Strömsholm....antar att jag kommer darra som ett asplöv hela vägen dit.....vi ska vara där 7:40 på morgonen 5 aug...lämnar henne där då vi inte får vara med på den röntgen...synd nog, det skulle jag jätte gärna ha velat. Vi åker antagligen in till Västerås och väntar tills dom ringer nångång på eftm...huuu vilken hemsk väntan det kommer bli!!!!

Älsa ligger gärna i bilen när vi är ute och grejar i torpet..Ästher gör henne sällskap ibland

en stor linslus

Bollnäs har snott min härliga sängplats på golvet=)

här ligger vi bra

vilar tillsammans

Bollnästrollet ser lite "grym" ut=) men det är hennes busblick=)


spanar efter rådjuren

mera span

sötnäsa=)



 
 
Anette med flock

Anette med flock

1 augusti 2009 10:23

Lilla skruttan då...jag tror nog att det var maten jag skrattade ju gott åt det där med taket...jag såg framför mig hur hon tog sig upp för stegen hahaha...det är jobbigt att vänta det förstår jag och att du är orolig men det är bättre att veta och jag håller tummen hårt hårt...
Kram

http://www.activeassar.se

 
Carina T

Carina T

1 augusti 2009 11:01

Tror också det var maten, Ästher är nog den matgladaste hund jag träffat =)
Trist att du behöver massera henne efter att hon sovit en natt. Men du ska veta att du kämpar på bra!

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
carina jonsson

carina jonsson

1 augusti 2009 13:33

Jag förstår hur du har det....man känner sig så himla maktlös !!! och det är tufft att se henne ha så ont utan att kunna göra nått för henne.Snart är du i väg,dagarna går fort och det måste kännas bra ändå att komma till Strömsholm och få ett svar.Tänker på dig ska du veta // kramar om.Carina & Mack & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

1 augusti 2009 19:30

Ja vi håller också tummarna för att det inte skall vara något som inte går att bota. Maten tror även vi, men Ästher känner nog att Älsa har ont och vill visa att hon också finns lite mera. Hoppas att ni i eländet iallafall har det ganska bra.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

1 augusti 2009 20:10

Jag håller tassarna och matte tummarna för att det lörser sej.
Jodå Lotta kan apportera korv!
Klantigt av matte att inte filma det.
Men ev finns det en chans imorgon.
Matte ska iväg och Lotta och hennes matte kanske kommer.
Då ska det filmas eller fotas.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Lena Backman

Lena Backman

1 augusti 2009 22:42

Ni ser då ut att ha det jättemysigt i ert lilla läger på golvet...man får göra det bästa av situationen helt enkelt. Jag tror också det var maten som utlöste tjafset, plus att Ästher säkert känner av att ni inte mår bra, och vet inte riktigt hur hon ska hantera det!

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

2 augusti 2009 10:13

Hej! Det var säkert maten som fick dom att ryka ihop men OM Ästher skulle vilja klättra i rang så är det ju nu hon har chansen. Skönt iaf att det inte blev slagsmål och att dom är vänner igen :)
Självklart kan man inte vara alla till lags när man skriver saker, alla har ju sina åsikter, men jag blir så less på folk som vägrar fatta vad man menar och sen hittar på felaktiga saker om en. Usch för såna!
Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

2 augusti 2009 12:08

Här åller vi allt vi kan hålla i för att det blir bra i Strömsholm.
Jag tror åxå att det var maten. Duktigt av Älsa att inte strida tebax med tanke på hennes smärtor så hade det ju inte varit bra.

http://zelda.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards