Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2009

Lååååååång dag

Av Annica - 5 augusti 2009 19:07

Pust vilken lång dag det har varit!!! Vi var framme i Strömsholm 7:30...fick komma in 8:00. Lämnade över henne till en sköterska, Älsa knallade glatt med=)...det är ju det jag alltid sagt, hon skulle följa med vem som helst, världens lättaste hund att stjäla bara för att hon tycker så mycket om människor=), vi åkte till Eskilstuna och vankade av o an, sen stannade vi i Kvicksund...fick se en broöppning...kul?..not=)...men det tyckte ju Kenneth så klart...åkte till Strömsholms slott och vankade av o an där....kvart i två höll jag på att krevera....då säger Kenneth dom ringer fem ö två då är säkert lunchen slut...fem ö ringer min mobil...tror hjärtat stannade och jag fick sån lust att inte svara men det gjorde jag ju självklart=)...några nervösa sekunder när Vet presenterar sej och jag fick lust att skrika att jag skiter i vad du heter berätta om Älsa..ja hon berättade att dom i princip sett samma saker som på första röntgen!?! Men att det är värst på höger sida, hon har bokat in mej på ett telemöte med ortopeden som så klart har semester nu=(....hon säger att vi ska fortsätta som vi gjort med Älsa, korta koppel promenader osv....lägger på luren och det känns som att jag är på ruta ett igen..snurrelisnurr i skallen, ringer upp en vän och berättar om Älsa då hör jag Kenneth pratar i sin mobil, när jag lagt på så förstår jag att han pratar med Vet?!? Hon hade ringt på min mob igen men det var ju upptaget=) hon berättade då att hon bokat in oss på ett möte med ortoped Ole Frykman också...men han ska ringa mej först och då ska vi ta ställning vad vi ska göra med Älsa om det behövs en operation eller inte och diskutera ev rehab, Kenneth frågade saker som jag naturligtvis inte frågade(nej jag hade ju kaos i huvudet), han frågade vad hon trodde om prognosen...hon sa att hon egentligen inte skulle uttala sej om det men hon tyckte att det såg ut som att det inte skulle behövas nån operation utan att Älsas rygg "bara" kommer att steloperera sej=)))))  SÅ det TROR jag naturligtvis på!!!! Mitt hopp har verkligen vaknat till liv idag=)))) känns som jag vunnit högsta vinsten på nåt vis=))), efter ytterligare 1,5 tim fick vi hämta henne....jag kunde inte hålla tårarna tillbaka när jag såg henne....hon såg ut som..tror det var Mowgli som sa..."Jag är tuffare än somliga tror" när hon kom lullandes i korridoren..såååååå underbart att se vackra pälstrollet igen om än något berusad=) hon drog ut mej genom dörrarna hon ville verkligen hem=)

Gud sååå underbart att ha henne hemma=)))))))))))))))

kl 17 var vi hemma och Älsa sover så skönt nu=)

 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

5 augusti 2009 19:35

Nu får vi hålla tassar, tummar och alla andra saker att det kommer att bli bra för Älsa. Stora lejonkramar till Älsa och framför allt Ästher. Ha det så bra ni övriga oxå. Matte hälsar

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

5 augusti 2009 19:40

Hopp! Vi lever länge på hoppet och nu kan man ju riktigt hoppas på allvar att det blir bra!
Inte utan än att tårarna brände av glädje bakom ögonlocken då jag läste=)
Gulliga, ulliga pälstroll! kan tro hon ville hem=)

http://zelda.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kusin

5 augusti 2009 19:58

Har tänkt så på er idag!!! Nu måste det bli bra med Älsa! Goda tankar i massor!!!!!! När jag läste inlägget kom det glädjetårar =)
Ha en mysig kväll!

 
Ingen bild

Bittan

5 augusti 2009 20:04

Skönt att höra! :)

 
Lena Backman

Lena Backman

5 augusti 2009 20:12

Härligt att läsa =O)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Ingen bild

Nanna

5 augusti 2009 20:24

Har tänkt på er idag!Vad skönt att det såg någorlunda positivt ut-eller hur man skall säga.Klart det inte är positivt att ryggen måste steloperera sig själv-men med tanke på vilka andra alternaitiv det stod emot.Kram kram.Nanna med flocken

 
tindra&buddah

tindra&buddah

5 augusti 2009 21:39

Ja, lite lättade är vi här, har tänkt på er idag, och med en glädjetår i ögat kan jag nu gå och kolla på teve*S*
Sov så skönt inatt nu

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

5 augusti 2009 22:47

Och här sitter jag och lipar, kan se henne framför mig när hon vill hem...
Sov nu så gott!!
Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kristina S

5 augusti 2009 23:12

Men så skööönt! Krama Älsa från oss!


























































































ch ta hand om dig själv lite nu också Annica

 
Anette med flock

Anette med flock

6 augusti 2009 03:15

Jag är glad för din skull Annica...och det kommer att kännas bättre när du vet till 100% oxå...men det är så härligt att ni är hemma igen och får koppla av lite...kram på er

http://www.activeassar.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

6 augusti 2009 09:28

Åh, vad skänt att höra att det finns hopp. Jag hoppas så innerligt att Pälsa ska bli bättre om än stelare i ryggen. Håller alla tummar och tassar vi har för att hon ska slippa operation och bli bättre med rehab.

Massa kramar till er!!!!!

http://www.atlas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards