Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2009

Inte klok=)

Av Annica - 8 augusti 2009 10:40

Sigge är INTE klok! Igår la jag mej och somnade bums när kl var 22, Bollnäs väckte mej 22:30...mitt fel jag hade glömt att ta ut henne för kvällskissning..jag somnade igen och sen väckte hon mej 1:30....var antagligen för varmt, jag la mej i soffan nere så kunde hon sova på altanen och jag kunde ha dörren öppen för det var jättevarmt. Kl 2 "VRÅLADE" det till....suck ...suck...Sigge talade om att han minsann hade kommit hem..han jamar ju inte han vrålar....han låter som när katter slåss..ja han pratar tydligen så! Jag bad han hålla snattran...men det hjälpte inte..jag försökte ignorera honom i hopp om att han skulle försvinna ut..jomen tjena Sigge ignorerar man ju så klart inte=)...då kom han fram till soffan och ställde upp framtassarna på soffkanten och kikade på mej ungefär som ...jaha ligger du här....sen hoppade han upp på kanten och la sej där, skönt tänkte jag nu får jag väl sova då! Icke sa nicke....då fick han fnatt..han hoppade upp på ett skåp och sen vidare till tresits soffan och hade tokrace..hoppade över till min soffa...då fick jag nog och talade om att nu åker du ut, lyfte upp han och han var såååå kurig så....det var inte jag den tiden kan jag tala om, jag stängde altandörren sen jag släppt ut han, sen var jag in på toa och när jag kom tillbaka så såg jag att vår lampa lyste i hörnet utanför så jag tänkte sköööönt nu gick han så jag kunde öppna dörren igen.....tjoho...tog max 3 sec så var han tillbaka och talade om med sin "ljuva" stämma maaaaaattteee jag är hemma IGEN=)....då åkte han ut igen och jag stängde dörren!!!! Pust och stön fick äntligen somna..till kl 4:30 då small det till på altandörren..Bollnästrollet skulle in=)

så här skönt sov Bollnästrollet när klockan var 6 i morse=)

zzzzznark


 
 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

8 augusti 2009 14:34

Det är tur att man älskar sina djur :-)
Brukar hota med annons på Blocket iblnad, men blir aldrig tagen på allvar!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

8 augusti 2009 17:19

Jag som trodde det var bara jag och Valle som var lättsålda. Det är tur att det finns fler djur i vårt avlånga land som kan reta sin Matte och Husse på nätterna. Vi har det varmt och varmt, men ändå bra här ute. Ha det så bra.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
carina  jonsson

carina jonsson

8 augusti 2009 17:54

Jag forts att hålla tummen på att det ska ordna sig för Älsa !!!!!!!Läste din db sen ni var till Strömsholm.Här är det varmt som sjutton...både jag och hundarna tycker det är LITE för mycket,vi ligger lågt under dagarna.Allt går jätte bra med hundarna och det är himla kul att dom är två *ler.Sköt om er /kramar om.Carina Mack-Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
tindra&buddah

tindra&buddah

8 augusti 2009 19:56

Haha, det är måttligt roligt med djur som låter nattetid.... Mina är då mer som mej, sover som en stock heeela nätterna, kl 9 ska det kissas tycker Buddah och då kan jag ju inte gnälla, skulle bli tokig om jag inte fick sova, tycker synd om dej....

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

8 augusti 2009 22:10

Hahahaha... Förlåt men det går ju inte annat än gapskratta åt dina sömnlösa nätter och underbara djur:)))))))
Men så go Älsa var i soffan då! sussade gott!

http://zelda.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards